Η αρχιτεκτονική του παρελθόντος ή τα περιορισμένα τετραγωνικά μπορεί ορισμένες φορές να στέκονται εμπόδιο στην περίπτωση μιας ανακαίνισης, αλλά όχι στο συγκεκριμένο διαμέρισμα της οδού Φορμίωνος στην Καισαριανή.
Για την interiordesigner, και επικεφαλής του γραφείου EC Interiors, EβελίναΧατζηγούλα, τα 50 τ.μ του και η σχεδιαστική του φιλοσοφία που τοποθετείται στη δεκαετία του ‘70 αποτέλεσαν κινητήρια δύναμη για έναν δημιουργικό και λειτουργικό επανασχεδιασμό.
«Εξ’ αρχής στόχος μου ήταν να αναδείξω και να σεβαστώ τα βασικά αρχιτεκτονικά στοιχεία του διαμερίσματος καθώς και την εποχή στην οποία αναφέρεται μέσα από μία πιο σύγχρονη ματιά», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η διαρρύθμιση διατηρήθηκε με την μόνη παρέμβαση να πραγματοποιείται στη σύνδεση του χολ με την κρεβατοκάμαρα, όπου αρχικά υπήρχε μια συρόμενη πόρτα. «Την αφαιρέσαμε και την αντικαταστήσαμε με μια καμάρα ώστε να εξασφαλίζουμε την αίσθηση της ανοιχτότητας αξιοποιώντας παράλληλα ένα αρχιτεκτονικό στοιχείο με αναφορές σε εκείνη την εποχή», εξηγεί η Eβελίνα.
“Βασικό μέλημα της μελέτης αποτέλεσε η «αποκάλυψη» και επισκευή του μωσαϊκού δαπέδου, το οποίο είχε καλυφθεί με πλακάκια”.
Το καθιστικό είναι ένας χώρος όπου κυριαρχεί η αίσθηση της ηρεμίας που προκύπτει μέσα από την χρωματική του παλέτα – τόνοι του σπασμένου λευκού – αλλά και της διακοσμητικής του ταυτότητας που παραπέμπει στην καθαρότητα και απλότητα του σκανδιναβικού σχεδιασμού.
Παράλληλα, έχει προβλεφθεί η λειτουργία του και ως δωμάτιο φιλοξενίας, έχοντας μια κλειστή ντουλάπα –μαζί με την ανοιχτή βιβλιοθήκη – αλλά και τον καναπέ που ανοίγει και μετατρέπεται σε κρεβάτι.
“Το απαλό σομόν αναλαμβάνει να δώσει την αίσθηση ηρεμίας και την απαραίτητη φωτεινότητα στην κουζίνα”.
«Σε αυτόν τον χώρο κυρίαρχο κομμάτι είναι ο μαρμάρινος νεροχύτης που βρισκόταν ήδη εκεί. Για λειτουργικούς λόγους του αλλάξαμε θέση – βρισκόταν κάτω από το παράθυρο – κάτι που τελικά τον ανέδειξε καθώς ενσωματώθηκε με το μαρμάρινο προστατευτικό στον τοίχο και τον πάγκο», διευκρινίζει η Εβελίνα.
“Στην κρεβατοκάμαρα, την παράσταση κλέβει το σκούρο πράσινο στον τοίχο και ο συνδυασμός του με το ξύλο και τις γήινες αποχρώσεις”.
Μια ισορροπημένη και ταυτόχρονα δυναμική σύνθεση που «ησυχάζει» με το ανοιχτό γκρι του χολ αλλά συνεχίζεται στο μπάνιο δίνοντας όμως τον πρώτο λόγο στον ασπρόμαυρο διάλογο που πυροδοτείται από το μωσαϊκό.
«Χρησιμοποιήσαμε πατητή τσιμεντοκονία και μωσαϊκό όχι μόνο στο δάπεδο αλλά και στην ειδική κατασκευή του νιπτήρα, η οποία εκμεταλλεύεται στο μέγιστο το μήκος του μπάνιου», περιγράφει η Εβελίνα προσθέτοντας: «Σε αυτό το σπίτι κάποτε, κάποιοι θα έζησαν ευτυχισμένες στιγμές, μεγάλα γεγονότα, δύσκολες εμπειρίες. Θα έζησαν μια ζωή. Κάθε χώρος, λοιπόν, έχει τη σημασία του, κρύβει και μια διαφορετική ιστορία που μέσα από κάθε παρέμβαση μας οφείλουμε να σεβαστούμε και να αναδείξουμε».
English description: A “scrupulous” renovation of a 1977 apartment in Kaisariani by EC Interiors
The architecture of the past or the limited square footage can sometimes stand in the way of a renovation, but not in this particular apartment on Formionos Street in Kaisariani.
For the interior designer and head of the EC Interiors, Evelyn Chatzigoula, its 50 sqm and its design philosophy, coming from the 1970’s, were the driving force for a creative and functional redesign.
“From the very beginning, my goal was to highlight and respect the core architectural elements of the apartment, as well as the period to which it refers, seeing it through a more modern gaze,” she points out.
“The apartment consists of an entrance area, a living room, a kitchen, a bedroom and a small bathroom”.
The layout was maintained with a single intervention made in connecting the hall with the bedroom, where there was originally a sliding door. “We removed it and replaced it with an arch in order to provide a sense of openness while at the same time utilising an architectural element with references to that period”, Evelyn explains.
The living room is a space dominated by the sense of calm that results from its colour palette –shades of broken white– but also by its decorative identity that refers to the clarity and simplicity of the Scandinavian design.
At the same time, provisions were made for the living room to function as a guest room with a closed wardrobe –along with the open bookcase– as well as the sofa that opens to form a bed.
“This space is dominated by the marble sink that was already there. For functional reasons, we shifted it from its place –it was originally located under the window– something that ultimately made it stand out as it got integrated with the marble wall plate and the counter”, Evelyn elaborates.
A balanced and at the same time dynamic composition that “quiets down” at the light grey of the hall, but continues in the bathroom, although granting priority to the black and white dialogue triggered by the mosaic floor.
“We used pressed cement mortar and mosaic not only on the floor but also in the special construction of the sink, which takes full advantage of the length of the bathroom”, describes Evelyn, adding “in this house at some point, some people must have lived through happy moments, major events, hard experiences. They must have lived a life. Therefore, each space holds its importance, and also hides a different story, which we must respect and highlight through each and every intervention we make”.