Το συγκεκριμένο έργο, που παρουσιάζει το γραφείο 1525 Architecture Studio, αφορά στη μελέτη των όψεων, των εσωτερικών και των εξωτερικών χώρων ενός από τα πιο κεντρικά και ιστορικά ξενοδοχεία της πόλης της Κω, τοπόσημο λόγω της θέσης του, μπροστά από τη μαρίνα του νησιού. Πρόκειται για το ξενοδοχείο KosDivineHotelandSuites 5 αστέρων, μεγέθους 4000 τ.μ., δωδεκάμηνης λειτουργίας, μέλος του ομίλου DivineHotels.
Οι σχεδιαστικοί άξονες βασίστηκαν στον εκσυγχρονισμό του κτιρίου χρησιμοποιώντας λεπτούς χειρισμούς. Στις όψεις, η πρόταση κινήθηκε αρχικά δημιουργώντας μια νέα επιβλητική είσοδο με γραμμικό χαρακτήρα, αφαιρώντας τα κιγκλιδώματα των μπαλκονιών και αντικαθιστώντας τα με γυαλί, αφαιρώντας αρχιτεκτονικά στοιχεία, όπως καμάρες στην όψη, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν με διακοσμητικό τρόπο στο παρελθόν, δημιουργώντας νέα ανοίγματα και τονίζοντας τμήματα της όψης με νέο ρυθμό, μέσα από το χρώμα και το φως.
Στους εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους αντίστοιχα, προτάθηκε αφαίρεση διακοσμητικών γύψινων στοιχείων και παλιών ψευδοροφών, σχεδιάζοντας νέες οροφές, όπου ο φωτισμός παίζει σημαντικό ρόλο στην οργάνωση και προσανατολισμό των κυρίων χώρων.
Στο χώρο της πισίνας προτάθηκε η καθαρότητα του σχήματός της μέσω της αφαίρεση διακοσμητικών στοιχείων και η προσθήκη πλωτού καθιστικού. Το roofgarden αποτελεί μια νέα προσθήκη του ξενοδοχείου, που το χαρακτηρίζει ένα μεγάλο γραμμικό τραπέζι καθώς και άλλα υπαίθρια σαλόνια, δημιουργώντας μια καθαρή δομή και έναν νέο πόλο έλξης τόσο για τους χρήστες όσο και για τους κατοίκους με ανεμπόδιστη θέα προς τη μαρίνα του νησιού.
Πιο συγκεκριμένα, στον εσωτερικό κοινόχρηστο χώρο σχεδιάστηκε εκ νέου, ο χώρος υποδοχής, η αίθουσα πρωινού, μπαρ, όπως επίσης και οι χώροι του VIPlounge και του γυμναστηρίου. Ο υφιστάμενος φέρων οργανισμός του κτιρίου, σε αρκετά σημεία ήρθε να οργανώσει τις παραπάνω λειτουργίες. Από την νέα είσοδο διακρίνεται η reception, η οποία χρησιμοποιεί συνθετικά μια υφιστάμενη κολώνα, πάνω στην οποία στηρίζεται ο πάγκος εξυπηρέτησης.
Γενικότερα στο σχεδιασμό, το μαύρο χρησιμοποιείται ως γραφή για να ορίσει κάποια βασική λειτουργία (reception, bar, κατεύθυνση στις ψευδοροφές) και το λευκό για να ελαφρύνει το χώρο και να δημιουργήσει μια καθαρή αίσθηση.
Η χρήση του ξύλου στις επενδύσεις τοίχων και οι ξύλινες λεπτομέρειες στο χώρο, έρχονται να δημιουργήσουν μια θερμή-οικεία ατμόσφαιρα στον εκάστοτε χώρο. Ακόμα, χρησιμοποιούνται μεταλλικά διαχωριστικά και πόρτες με ριγωτά γυαλιά, τα οποία επιτρέπουν το φως να εισέλθει εσωτερικα, διαχωρίζοντας ταυτόχρονα τους χώρους μεταξύ τους.
Σχετικά με το σχεδιασμό δωματίων, οι συνθετικές αρχές που ακολουθήθηκαν ήταν παρόμοιες με αυτές του υπόλοιπου ξενοδοχείου. Καθαρές φόρμες ειδικών ξύλινων κατασκευών, γήινες αποχρώσεις, μαύρα μεταλλικά στοιχεία και κρυφός γραμμικός φωτισμός που ενισχύει τις καθαρές σχεδιαστικές γραμμές, αποδίδουν στα δωμάτια μια αίσθηση χαλάρωσης και ηρεμίας.
Τέλος, ο φωτισμός χρησιμοποιήθηκε ως σχεδιαστικό εργαλείο στη συνολική σύνθεση. Εξωτερικά τονίζονται περιμετρικά οι ακμές του κτιρίου καθιστώντας τον όγκο του ευδιάκριτο και επιβλητικό. Εσωτερικά, το φως ορίζει τις κατευθύνσεις ενώ σημειακά έρχεται και υπογραμμίζει χρήσεις και λειτουργίες.
English description: The current project, presented by the 1525 Architecture Studio, concerns the remodeling of the facades, interiors and exteriors of one of the most central and historic hotels of Kos town, a landmark due to its location in front of the island’s marina. This is the 5-star Kos Divine Hotel and Suites, of 4000 sq. m., that operates all year round, member of the Divine Hotels group.
The design axes were based on the modernization of the building using subtle manipulations. On the facades, the proposal initially moved by creating an imposing entrance with a linear character, removing the balustrades of the balconies and replacing them with glass, removing architectural elements, such as arches on the facade, which were used in a decorative way in the past, creating new openings and emphasizing parts of the facade with a new rhythm through color and light.
In the interior public spaces respectively, it was proposed to remove decorative plaster elements and old suspended ceilings, designing new ceilings, where lighting plays an important role in the organization and orientation of the main spaces.
In the pool area, it was proposed to keep the shape of the pool clean by removing decorative elements and adding a floating seating area. The roof garden is a new addition to the hotel, featuring a large linear table as well as other outdoor lounges, creating a clean structure and a new attraction for both users and residents with unobstructed views of the island’s marina
More specifically, the internal public area was redesigned, the reception area, breakfast room, bar, as well as the VIP lounge and gym areas. The existing load-bearing structure of the building, in several places came to organize the above functions. From the new entrance, the reception area can be seen, which uses an existing column, on which the service counter is supported.
More generally in the design, black is used as a script to define a key function (reception, bar, direction to suspended ceilings) and white to lighten the space and create a clean feel. The use of woodin the wall coverings and the wooden details in the space come to create a warm-intimate atmosphere in the given space. Still, metal partitions and doors with striped glass are used, which allow light to enter internally while separating the spaces from each other.
In terms of room design, the compositional principles followed were similar to those of the rest of the hotel. Clean forms of special wooden structures, earthy tones, black metallic elements and hidden linear lighting that enhance the clean design lines, give the rooms a sense of relaxation and tranquility.
Finally, lighting was used as a design tool in the overall composition. Externally, the edges of the building are emphasized around the perimeter, making the volume of the building distinct and imposing. Internally, light defines directions while at points it comes in and highlights uses and functions.