Ποιος ισχυρίστηκε ότι ο μόνος χώρος εμπειρίας είναι αυτός που περιγράφεται μεταξύ τοίχων και των φυσικών ορίων; Σίγουρα όχι ένας αρχιτέκτονας αφού ο πρώτος χώρος εμπειρίας που δημιουργεί είναι αυτός που οραματίζεται πριν ξεκινήσει να σχεδιάζει. Και γιατί δεν θα έπρεπε να προσκαλεί τους χρήστες του χώρου να επεκταθούν από ένα φυσικό χώρο εμπειρίας σε ένα φανταστικό χώρο εμπειρίας;
Το έργο Κυψέλη φιλοξενείται σε χώρο μόλις 3,7 m². Δημιουργήθηκε έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις διαφημιστικές ανάγκες μιας μονάδας ζαχαροπλαστικής παραδοσιακών γλυκών για την προώθηση των προϊόντων τους, είναι ένα περίπτερο της επιχείρησης.
Ο αρχικός χώρος ήταν μέρος μιας παραδοσιακής γειτονιάς στο πυκνά χτισμένο ιστορικό κέντρο της Τήνου στις Κυκλάδες, το οποίο αρχικά χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη και αργότερα ως κατάστημα. Αυτό το έργο αντιπροσωπεύει την εντατική δουλειά που λαμβάνει χώρα στα μικρά κελιά μιας κυψέλης.
Σε κάθε “κουτί” που αποτελεί το έπιπλο υπάρχει ένα μόνο είδος προϊόντων ζαχαροπλαστικής, ενώ ένα βίντεο του πραγματικού χώρου όπου παράγονται τα γλυκά προβάλλεται στον τοίχο, παρουσιάζει τον χώρο όπου οι άνθρωποι εργάζονται εντατικά σαν μέλισσες, αλλά κανείς δεν τους βλέπει.
Με αυτόν τον τρόπο, ο επισκέπτης καλείται να βιώσει και να φανταστεί τον πραγματικό χώρο της παραγωγής των γλυκών, εστιάζοντας στην προβολή – μεγέθυνση σε μεγαλύτερη κλίμακα, εκείνη του πραγματικού χώρου όπου παράγονται τα γλυκά.
English Description: The Beehive project in the historic center of the town of Tinos Island in Cyclades, Greece, designed by Maria Vidali
Who has claimed that the only space of experience is the one indicated among by walls and physical boundaries? Certainly not an architect since the first space of experience is the one that he / she visualize before the design starts. And why he/she should not invite space users to extend themselves from a physical space of experience to an imaginary space of experience?
It was created so as to respond to the advertising needs of a confectionary unit of traditional sweets for promoting their products. This is an advertising kiosk of a business.
The original space was part of a traditional neighbourhood in the densely built historic center of the town of Tinos in the Cyclades, and it was initially used as a storage room and later as a shop.
This was implemented in this tiny space using a furniture by birch wood with inclined surfaces and a video projection on the wall. In every “box” that consists of the furniture there is located only one kind of the pastry’s products, while a video projection on the wall shows the real space where the sweets are produced, a space where people work intensively like bees but nobody can see them.
By this way, the visitor is invited to experience and imagine the real space of the sweets’ production, focusing through the projection – zooming in – on a bigger scale, that of the real space where the sweets are produced.