Η θέση του καταλύματος στην καρδιά της Χώρας Σφακίων έδρασε καθοριστικά στη διαμόρφωση της κεντρικής ιδέας και του σχεδιασμού του, από το αρχιτεκτονικό γραφείο InDetail Architecture. Μέσα στο εσωστρεφές οικόπεδο δημιουργείται ένα «χωριό μέσα στο χωριό», με κτήρια που αναβιώνουν παραδοσιακές μορφές και όψεις των σφακιανών σπιτιών.
Μια πλατεία-αυλή με κρήνη βρίσκεται στο κέντρο της σύνθεσης, στην οποία συναντώνται λιθόστρωτα καλντερίμια που ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους και οδηγούν στην κεντρική είσοδο και τα δωμάτια. Στόχος είναι οι διαμένοντες να βιώσουν μια εμπειρία που θα τους δίνει μια εικόνα του οικισμού όπως ήταν πριν την αλλοίωση του ύφους του στα νεότερα χρόνια.
“Για την κατασκευή του συγκροτήματος χρησιμοποιήθηκε διαζωματική τοιχοποιία με τοπική γκρίζα λίθο, η οποία εμφανίζεται κυρίως στους εσωτερικούς χώρους”.
Εξωτερικά εφαρμόζεται σύστημα θερμοπρόσοψης το οποίο εξασφαλίζει την προστασία των δωματίων από το έντονα θερμό κλίμα των Σφακίων, ενώ ταυτόχρονα η αδρή τεχνοτροπία και το χρώμα του επιχρίσματος αναπαράγουν το ύφος των παραδοσιακών όψεων της περιοχής. Εσωτερικά, τα χωρίσματα κατασκευάζονται με σύστημα ξηράς δόμησης (απλή και άνθυγρη γυψοσανίδα).
Ξύλινοι είναι επίσης οι εξώστες και οι πέργκολες (καστανιά) καθώς και τα σκιάδια τους και τα διαχωριστικά των βεραντών (λυγαριά). Τα σκληρά εξωτερικά δάπεδα αποτελούνται κυρίως από λιθόστρωτα καλντερίμια και πλατώματα. Χρησιμοποιείται και πάλι η πέτρα της περιοχής σε ακανόνιστο σχήμα, αλλά και σε ένα ιδιαίτερο μοτίβο στην κεντρική αυλή του συγκροτήματος.
Στοιχεία τριπτού σκυροδέματος συμπληρώνουν τον εξωτερικό χώρο σε σημεία-κλειδιά όπως η κρήνη και το ρυάκι της αυλής, οι εξωτερικές κλίμακες και τοιχία παρτεριών που οδηγούν τον επισκέπτη από την είσοδο στους κοινόχρηστους χώρους και τον χώρο υποδοχής. Περιορισμένη χρήση γίνεται σε μεταλλικές επιφάνειες, σε ιδιαίτερα σημεία όπως η κρήνη και οι διαμορφώσεις της, αλλά και στα λιτά και διακριτικά κιγκλιδώματα των εξωστών.
Για τον λόγο αυτό, οι κάθετες επιφάνειες χρωματίστηκαν σε ανοικτό υπόλευκο τόνο και τα κτιστά έπιπλα επιχρίστηκαν με όμοιου χρώματος πατητή τσιμεντοκονία, ώστε να διαβάζονται ως ενιαίο φόντο για τα υπόλοιπα στοιχεία.
Οι λευκές ψευδοροφές με τα κρυφά σποτ και τα διακριτικά στόμια κλιματισμού συμβάλλουν επίσης σε αυτό το αποτέλεσμα. Τα εσωτερικά δάπεδα και αυτά των βεραντών στρώθηκαν με συμπαγές πλακάκι τσιμέντου μεγάλου μεγέθους και ελάχιστου αρμού σε ένα διακριτικό γκρι τόνο.
Σε αντίστιξη με το μίνιμαλ φόντο, εμφανίζεται κατά τόπους η λιθοδομή ενώ για τα έπιπλα χρησιμοποιούνται πρωτογενή υλικά συνταιριάζοντας παραδοσιακά και πιο σύγχρονα στοιχεία. Κρεβάτια, κεφαλάρια, ντουλάπια, έπιπλα mini–bar, γραφεία και καθρέπτες κατασκευάζονται από μασίφ δρυμε ρόζους στο φυσικό της τόνο, με λιτές γραμμές αλλά και παραδοσιακές γλυφές, και πληρώνονται με ψάθινες επιφάνειες σε δύο διαφορετικά μοτίβα.
Το σύνολο συμπληρώνεται από λεπτομέρειες ορείχαλκου στα φωτιστικά σώματα και στις εξωτερικές χειρολαβές και μαύρα στοιχεία στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και τις εσωτερικές χειρολαβές. Τα λουτρά είναι επίσης επενδεδυμένα με το ίδιο γκρι πλακάκι που λειτουργεί ως φόντο για τα είδη υγιεινής και τις μπαταρίες των παροχών νερού.
English description: Architectural firm InDetail Architecture designed The Authentic Village Hotel, aiming to create a “village-within-the village”, inside the enclosed plot at the heart of Chora Sfakion, recreating facades of its traditional houses, as seen in early 20th century depictions.
Stemming from a large square-yard with a custom made fountain in the center of the complex, narrow paths cobbled with local stone lead both to the main entrance and the guests’ accommodation. The project’s aim is to let the guests experience the ambience of the settlement, as it was before its corruption in recent times.
Stonemasonry is mostly visible on the interior spaces. An EITCS system was implemented on the stone walls in order to provide thermal comfort to the rooms and protect the guests from the heat of southern Crete. The external finish, white in colour and applied with a rough technique simulates the style of traditional local buildings. Interior partition walls are made with DCT.
Door and window frames are made of wood (dark red meranti) in accordance with the settlement’s traditional style. Wood is also used in pergolas (chestnut tree) as well as sunshades and porch partitions (chaste tree). Hardscape consists mostly of surfaces cobbled with the same local stone, both in rough shape and delicate patterns, as in the middle of the square.
These surfaces are complemented with elements made of polished concrete, such as the fountain, outdoor stairs, and walls of flowerbeds guiding the guests from the main entrance to the main yard and the reception. Use of metal is limited to details of the fountain and its surroundings, as well as the unadorned railings.
Walls are painted in a light off-white toneand built-in furniture is finished with cement plaster of the same color, in order to form a plain background. Suspended white ceilings with recessed spotlights and inconspicuous HVAC diffusers add to this setting. Interior floors are laid with large cement tiles of light grey color.
Natural materials in the rest of the room come in contrast to the minimal background. Selected walls have their stonemasonry exposed, while furniture matches old-school and contemporary elements. Beds, headboards, closets, desks, mirrors and mini-bar furniture are made of solid knotted oak wood in its natural tone, mixing clean-cut lines with traditional grooves.
Their faces are laid with wicker in two different patterns. Details of brass and black on the lighting fixtures and the door handles complete the synthesis. Bathroom floor and walls are laid with the same grey tiles, creating a seamless background for the sanitary ware and taps.