Αντικείμενο του έργου, που ανέλαβε γραφείο DOMES ARCHITECTS, αποτελεί η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση δύο ορόφων εσωτερικά, ενός μεσοπολεμικού κτιρίου που βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας για την εγκατάσταση των νέων γραφείων της εταιρείας Snappi.
Η διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, συνολικής επιφάνειας 720 m2, έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου, ευέλικτου και ποιοτικού εργασιακού περιβάλλοντος για τους εργαζόμενους και ενός αναγνωρίσιμου και φιλόξενου πεδίου για τους επισκέπτες και τους συνεργάτες της εταιρείας.
“Οι αξίες, το όραμα και η ταυτότητα επωνυμίας της εταιρείας αποτέλεσαν κύριες αρχές σχεδιασμού, γεγονός που γίνεται αντιληπτό μέσα από τα υλικά, τα χρώματα, τη σχέση του χρήστη με το χώρο”.
Η χρωματική παλέτα που χρησιμοποιήθηκε διαθέτει έντονα και φωτεινά χρώματα, τοποθετημένα σε άσπρο φόντο, τα οποία αντλήθηκαν από το χαρακτήρα και την οπτική ταυτότητα της εταιρείας. Προσδίδουν ένταση σε έναν κατά τα άλλα ήσυχο λευκό καμβά, διαφοροποιούν τις επιμέρους χωρικές ενότητες που διαρθρώνονται και προσφέρουν στο χώρο διακριτή ευχάριστη διάθεση. Με αυτόν τον τρόπο οι νέοι γραφειακοί χώροι προβάλλουν την ιδιοσυγκρασία της εταιρείας και γίνονται ορόσημο γι’ αυτήν.
Οι χώροι οργανώνονται σε τέσσερεις ενότητες: τους χώρους υποδοχής και lounge areas κοινού, τους open plan χώρους εργασίας, τους κλειστούς γραφειακούς χώρους, και τους χώρους συσκέψεων, συνεργασίας και συνάντησης εργαζομένων και συνεργατών. Για τους χώρους υποδοχής και τους χώρους lounge επιλέχθηκαν στοιχεία που αναδεικνύουν με σαφήνεια το φιλικό περιβάλλον, την οικειότητα και το συναίσθημα του εντυπωσιασμού, που αποτελούν κεντρικούς στόχους της εταιρείας. Τα χαρακτηριστικά χρώματα βρίσκονται σε πρώτο πλάνο κατά τη πρόσβαση του επισκέπτη.
“Οι ανοιχτοί χώροι εργασίας διαθέτουν ήσυχους λευκούς και γκρι τόνους στα δάπεδα, τις οροφές και τα έπιπλα, ενώ το χρώμα εντοπίζεται σημειακά στα ηχοαπορροφητικά πάνελ οροφής, τις φυτεμένες επιφάνειες και τα διακριτικά στοιχεία διακόσμησης”.
Οι κλειστοί γραφειακοί χώροι οριοθετούνται από σύγχρονα συστήματα διαχωριστικώναπό κρύσταλλο, τα οποία λειτουργούν ως οπτικό και ακουστικό φίλτρο. Γεωμετρικά ημιδιάφανα φιλμ, τα οποία παραπέμπουν στο λογότυπο και τα χρώματα της εταιρείας, τοποθετούνται στις γυάλινες επιφάνειες των διαχωριστικών και συνομιλούν με τον ήσυχο χαρακτήρα του εσωτερικού των κλειστών χώρων.
Οι χώροι συνάθροισης σχεδιάστηκαν για να έχουν πιο εύθυμη και διασκεδαστική όψη. Τα έντονα χρώματα από την παλέτα της οπτικής ταυτότητας της εταιρείας βρίσκονται τόσο σε σκληρές επιφάνειες, όπως δάπεδα και στοιχεία επίπλωσης, όσο και στις μαλακές επιφάνειες των ηχοαπορροφητικών πάνελ με τα οποία επενδύονται τοίχοι και οροφές.
Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός επιδιώκει να δημιουργήσει χωρικές ενότητες που ισορροπούν ανάμεσα στον ενιαίο χαρακτήρα του συνόλου και τις έντονες επιμέρους αντιθέσεις. Η μεθοδολογία και το αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο που επιλέγεται δίνει έμφαση στη δυναμική σχέση των χρηστών με το χώρο, όπου εσωστρεφείς και εξωστρεφείς δράσεις συνυπάρχουν και μαζί διαμορφώνουν ένα αρμονικό περιβάλλον εργασίας που μεταβάλλεται και εξελίσσεται στο χρόνο.
English description: The project’s objective by DOMES ARCHITECTS is the renovation and reconfiguration of two floors of an interwar era building, located in the center of Athens, in order to house the commissioning company’s new Office Hub.
The design of the interior spaces, a total area of 720 m², aims to create a modern, flexible, and high-quality working environment for the employees, as well as a recognizable and welcoming space for the visitors and partners alike.
“The company’s values, vision, and brand identity played a key role in the design process, which is evidentin the material and color palette, and the interaction between the users and the space”.
The color palette used, derived from the company’s character and visual identity, features bold and bright colors placed on a white backdrop. These colors add intensity to an otherwise calm and neutral canvas, differentiating the various spatial zones, and providing a distinct pleasant atmosphere to the space. In this way, the new office spaces reflect the company’s personality and become a landmark for it.
The Hub is organized into four distinct areas: the reception and public lounge areas, the open-plan workspaces, the private offices, and the meeting, collaboration, and gathering areas for employees and partners. For the reception and lounge areas, design elements were chosen to clearly highlight the friendly atmosphere, intimacy, and the sense of impressiveness, which are crucial to the vision of the company. The characteristic colors come to the forefront as the visitor enters the space.
“The open-plan workspaces feature calm white and gray tones on the floors, ceilings, and furniture, while splashes of color are used for the acoustic ceiling panels, green surfaces, and subtle decorative elements”.
The private office spaces are shaped by modern glass partitioning systems, which serve both as visual and acoustic barriers. Geometric-patterned semi-transparent films, which refer to the company’s logo and colors, are placed on the glass to contrast the quiet character of the private office space interiors.
The gathering areas were designed to have a more cheerful and playful character. The bright colors from the company’s visual identity palette are applied both on hard surfaces, such as floors and furniture elements, and on the soft surfaces of the acoustic panels that cover the walls and ceilings.
The architectural design aims to create spatial zones that balance the unified character of the whole with the strong individual contrasts. The methodology followed and the architectural vocabulary used emphasize on the dynamic interaction between the users and the space, as both introverted and extroverted actions coexist, jointly shaping a harmonious working environment that evolves over time.