Το 2019, μετά το TheYHotel, η οικογένεια Υφαντή ξεκινάει το νέο της ξενοδοχειακό εγχείρημα και εμπιστεύεται στην A&M, την ανακατασκευή του παλιού ξενοδοχείου «Κωστής», με στόχο να μετατραπεί σε μία νέα ξενοδοχειακή εμπειρία, που ονομάστηκε SAY hotel.
Ενταγμένο στο καταπράσινο Άλσος Κεφαλαρίου, το κτίριο χαρακτηρίζεται αρχιτεκτονικά από την γεωμετρική του όψη, προσδίδοντας του ένα αυστηρό ύφος, που δημιουργεί αντιθέσεις με το πλούσιο και ποικιλόχρωμο εσωτερικό του ξενοδοχείου.
Η έντονη εξωτερική παρουσία του SAY hotel, έρχεται σε αρμονική αντίθεση με το ποιητικό εσωτερικό του, που επικοινωνείται μέσω των ιδιαίτερων αρχιτεκτονικών στοιχείων, χρωμάτων και υφών προβάλλοντας την πολύπλευρη προσωπικότητα του ξενοδοχείου.
Η πρόκληση στον επανασχεδιασμό του υπάρχοντος κτιρίου ξεκίνησε με την ανάγκη για ενίσχυση του φέροντα οργανισμού, αφαιρώντας παράλληλα πολλά δομικά στοιχεία του κτιρίου, όπως και την πρόσοψη του στο σύνολό της.
“Η αφαίρεση δομικών στοιχείων, επέτρεψε ελευθερία στον σχεδιασμό, με στόχο να δημιουργηθούν λειτουργικές κατόψεις, κατάλληλες για τις προσδοκίες των ιδιοκτητών”.
Ο προσανατολισμός, το μέγεθος του κτιρίου, οι κατακόρυφες λευκές περσίδες της πρόσοψης, έρχονται σε αντίθεση με τα σκούρα επαναλαμβανόμενα συμμετρικά μπαλκόνια και δημιουργούν μια κάθετη γεωμετρία που ανυψώνει οπτικά τον όγκο του κτιρίου.
Το ισόγειο αποτελεί μια ανεξάρτητη ζώνη για χρήστες, εντός και εκτός ξενοδοχείου, με πολλούς χώρους αναψυχής και εστίασης, ενώ παράλληλα με το ρεύμα του δρόμου, ένας πρόβολος προστατεύει αλλά και σηματοδοτεί την είσοδο στο SAY hotel.
Ένας επιμελούμενος συνδυασμός χρωμάτων, στοιχείων, σχημάτων, ακόμα και αυθεντικών έργων τέχνης, μαζί με έπιπλα από διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς μεταφέρουν στον επισκέπτη την εκλεκτική προσωπικότητα αυτού του κτιρίου.
Με πληθώρα υφασμάτων, υφών αλλά και την επικράτηση του βελούδου που αποδίδει μια αίσθηση νοσταλγίας, το λόμπι «συναντά» μια τολμηρή παλέτα χρωμάτων, πλημμυρισμένη με έντονο φυσικό φως που διεισδύει στην περίμετρο του ισογείου.
Ένας ευρύς, κεντρικός πυρήνας στο ισόγειο, ντυμένος με ξύλο καρυδιάς και τελειώματα στη μορφή απαλής καμπύλης λειτουργεί ως κύριος άξονας προσανατολισμού, κατευθύνοντας τους επισκέπτες στους διαφορετικούς χώρους του ξενοδοχείου.
Όλοι οι χώροι του ισογείου φιλοξενούν διαφορετικές χρήσεις και προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες. Το νέο εστιατόριο «Nobilis» με το πρόσφατα σχεδιασμένο μενού επιμελημένο από την βραβευμένη σεφ Κωνσταντίνα Φάκλαρη, ένα ημιυπαίθριο Παριζιάνικο μπιστρό, καθώς και μια ειδική βιβλιοθήκη που φιλοξενεί μερικές από τις σημαντικότερες εκδόσεις τέχνης είναι μερικοί από τους χώρους που χρησιμοποιούνται για επαγγελματικές συναντήσεις ή χαλάρωση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στόχος για την ατμόσφαιρα του κάθε χώρου είναι η δημιουργία αναμνήσεων και μοναδικών εμπειριών για τον επισκέπτη.
“Καθώς απομακρυνόμαστε από τους κοινόχρηστους χώρους, μια σπειροειδής σκάλα της δεκαετίας του 50’ παρακινεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν τα 28 μοναδικά δωμάτια και σουίτες των πάνω ορόφων”.
Ανεβαίνοντας τη σκάλα, ένας κατακόρυφο γυάλινο παράθυρο που τρέχει κατά ύψος της πίσω όψης, προσφέρει μοναδική θέα προς το φυσικό περιβάλλον της περιοχής, τα φθινοπωρινά πλατανόφυλλα αλλά και τον κήπο του ιδρύματος Λάτση βγαλμένο από νουβέλα της JaneAusten.
Με τη γραφική θέα να αποτελεί πηγή έμπνευσης, δημιουργήθηκε έντονα το συναίσθημα της ανάγκης για σύνδεση του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο, ένα μοτίβο που εμφανίζεται έντονα σε όλους τους χώρους του κτιρίου.
Παράλληλα, οι κατάλληλα φωτισμένοι διάδρομοι των ορόφων, αφήνουν μια αίσθηση μυστηρίου, οδηγώντας στα δωμάτια, τα οποία χωρίζονται σε 5 διαφορετικές τυπολογίες βασισμένες σε ένα μείγμα 5 παλετών από διαφορετικά υλικά, χρώματα και tailor–made στοιχεία. Από το κεφαλάρι του κρεβατιού μέχρι την open–concept ντουλάπα και τις ανέσεις του μπάνιου, όλα τα δωμάτια διαθέτουν ειδικά κατασκευασμένα custom έπιπλα από ξύλο δεμένα με μεταλλικές ενώσεις ορείχαλκου.
Η μοναδική προσέγγιση στους χώρους και τις υφές δημιουργούν διαφορετικές ταυτότητες στα δωμάτια, ενώ ακόμη και τα μπάνια έχουν ειδικά επιλεγμένα υλικά, όπως μωσαϊκό και terrazzo. Ένα συνδετικό στοιχείο ενώνει το εσωτερικό και το εξωτερικό με τον πιο ποιητικό τρόπο. Τα Julietbalconies, οδηγούν τον επισκέπτη σε μία ρομαντική θέα στο καταπράσινο περιβάλλον και καλωσορίσουν το φως του ηλίου δημιουργώντας ένα παιχνίδι ανάμεσα στο φως και τη σκιά.
Στο αποκορύφωμα της εμπειρίας, το κτίριο αποκαλύπτει έναν ακόμη «κρυμμένο θησαυρό» στον επισκέπτη, ένα wine & cocktailbarrooftop με θέα 360 μοίρες που γίνεται προορισμός για φιλοξενούμενους αλλά και εξωτερικούς επισκέπτες.
Ο ευέλικτος αυτός χώρος λειτουργεί όλο το χρόνο, καθώς μπορεί να μετατραπεί από κλειστό σε εντελώς υπαίθριο χώρο, ανάλογα την εποχή. Ακόμη και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ένα εντελώς διαφανές περίβλημα επιτρέπει τη χρήση του χωρίς να εμποδίζεται η θέα. Ο χώρος του rooftop, φιλοξενεί εκδηλώσεις, όπως και κάθε κοινόχρηστος χώρους του κτιρίου, επιτρέποντας σε ένα ευρύτερο κοινό να προσεγγίσει το ξενοδοχείο SAY.
Πρωταρχικός στόχος της συνολικής ατμόσφαιρας, η δημιουργίααναμνήσεωνκαιδιαφορετικώνεμπειριών, καλώντας τον επισκέπτη να εμπνευστεί από την εκλεκτική αισθητική του, να αφεθεί στις ανέσεις του και να απολαύσει μία εμπειρία διαμονής στο μέγιστο.
English description: The Yfantis Group invited A&M to design and build an existing 1950’s 5-story building into the newest SAY hotel experience, marking it the next big move of Yfantis family’s hospitality business.
Located next to Alsos Kefalariou, in a leafy Athens suburb, the hotel’s new architecture is characterized by its rhythmic geometric facade, giving it a strong exterior form, and a contrasting interior of rich, colorful, textured materials used to create a variety of social spaces and guest rooms.
Bold in its presence, yet soft in its essence, the SAY hotel uses architectural elements, colors and textures to communicate the multifaceted personality of the SAY Hotel brand at this new landmark. The challenge in redesigning the existing building revolved around keeping solely the structural framing while stripping away the façade in its entirety, something that gave limitless options in creating a new identity suitable for its prestigious location.
The size and orientation of the site gives way to an intentional blend of vertical whitewashed slender louverscontrasted by dark portrait balconies in repetition across the façade, while imitating patterns of their lush surroundings.
The façade’s vertical geometry visually lifts the building’s mass, while the transparent ground floor presents an approachable streetfront to outside passerbys. At the same time, a cantilevered canopycuts through the building’s façade, emphasizing the strategically placed entry parallel to the street’s traffic.
Upon entering SAY hotel, the visitor suddenly engages with a contrasting spatial experience compared to the exterior. A curated combination of bold colors, elements and shapes, authentic art pieces by Giannis Adamakos, and furniture from different eras and cultures convey the eclectic personality of this building.
With fabrics, textures and the predominance of velvet expressing a feeling of nostalgia, the lobby exudes a bold palette of colors awash with intense natural light penetrating the perimeter of the ground floor level. A wide, central core dressed inwalnut wood finish with gentle curves acts as a central orientation device, directing visitors to different areas of the hotel.
All the ground floor spaces host different uses and offer different experiences, including a new brand restaurant called “Nobilis” with newly crafted menu, curated by an awarded chef; a greenhouse Parisian bistro dedicated for coffee and tea; as well as a library hosting some of the most important art publications, used for professional meetings or relaxing in a living room environment during the day.
Moving away from public spaces, a spiral 60’s elegant staircase draws visitors up to the 28 unique guest rooms on the upper floors. As one ascends, a full height glass wall offers views to the autumn maple leaves and the garden of the Latsis Foundation with elements taken from a novel by Jane Austen.
Using the spiral staircase to reach the upper floors a new kind of experience arrives. Dark corridors convey a sense of mystery, and lead to a series of rooms, divided into 5 different typologies based on material palettes, colors, scale and tailor-made elements. From the bed’s headboard to the open concept wardrobe and the bathroom’s amenities, all rooms feature custom-made furniture, crafted in wood, and detailed in metal brass joineries.
A unique approach for all spaces and textures allows different identities to be experienced in each room while even the bathrooms have carefully selected materials such as mosaic and terrazzo. Finally, a connecting element ties the indoor to the outdoor in the most poetic way.
Crowning this hospitality experience, the building allows for one more hidden gem, only best understood through experience. A space with the hotel’s signature wine & cocktail bar becomes a destination not only for the residents but for outside visitors as well.
The rooftop’s height brings its visitors a fully immersive experience and the feeling of freedom is intensified once realizing that you are almost sitting above the trees. This flexible year-round space transforms into fully enclosed or completely open air, depending on the season.
Even during winter weather, a completely transparent enclosure allows usage and 360 views. This space has the ability to host events similarly to the other common spaces of the building, allowing a wider audience to approach SAY hotel.
Main goal for the atmosphere of each space is to create memories and different experiences for the visitor using the building. For this purpose and to develop engaging spaces, an eclectic style contrasted by textures and colors, is leading to harmony and coexistence of different styles, all creating a coherent, beautifully realized space.