Το Royal Marmin Bay Boutique & Art Hotel βρίσκεται στην Ελούντα, στον Νομό Λασιθίου Κρήτης, σε μια εκπληκτική τοποθεσία με θέα τον περίφημο κόλπο του Μιραμπέλου.
Πρόκειται για το πρώτο, πιστοποιημένο ενεργειακά resort στην Ελλάδα, το οποίο έχει εναρμονιστεί αρχιτεκτονικά με το φυσικό περιβάλλον, υιοθετώντας στοιχεία του τόπου, του πολιτισμού και της Ελληνικής μυθολογίας.
Το concept της εσωτερικής και εξωτερικής αρχιτεκτονικής και η στιλιστική προσέγγιση του ξενοδοχείου, βασίζονται σε λιτές, αρμονικές γραμμές που αποπνέουν εκλεπτυσμένη κομψότητα και πολυτέλεια.
Η ριζική ανακαίνιση των 100 υφιστάμενων δωματίων και η επέκταση του ξενοδοχειακού συγκροτήματος με νέες κατασκευές εστιατορίων, υποδοχής, κοινόχρηστων χώρων και spa, βασίστηκε σε ένα eco-friendly concept.
“Όσον αφορά το interiordesign, υιοθετήθηκε το τρίπτυχο ecoconstruction – ecodesign – culture, με βασική αρχή τις έννοιες eco και πολιτισμός, οι οποίες υφίστανται εφόσον συνυπάρχουν”.
Τα δωμάτια έγιναν εξωστρεφή προς το περιβάλλον με προσανατολισμό προς τη θέα, με υλικά οικολογικά και απόλυτα φιλικά προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο, τα οποία ενέταξαν τα κτίσματα στο φυσικό τοπίο ενώ ο εσωτερικός σχεδιασμός εμπλουτίστηκε με art και cultστοιχεία.
Υπήρξαν αντίξοες συνθήκες όσον αφορά στην υλοποίηση του έργου καθώς το τεσσαρακονταετίας ξενοδοχειακό συγκρότημα βρίσκετε σε επικλινές βραχώδες έδαφος με κτίσματα σε διαφορετικά επίπεδα και λάθος προσανατολισμό ως προς τη θέα και τον περιβάλλοντα χώρο σε ανοιχτό εργοτάξιο εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες και περιορισμό στον χρόνο παράδοσης του έργου.
Η θέση τους, ο προσανατολισμός τους, οι οπτικές φυγές, η διατήρηση της ιδιωτικότητας, η εργονομία στο χώρο καθώς και η χωροθέτηση ανάλογα με τον φυσικό περιβάλλοντα χώρο συνιστούν τους βασικούς παράγοντες που επηρέασαν την προσέγγιση του σχεδιασμού.
“Στοιχεία του τοπίου όπως η πέτρα, ο βράχος, το νερό, αναπαράγονται και αναδεικνύονται τόσο στον εσωτερικό όσο και στον εξωτερικό χώρο του ξενοδοχείου”.
Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο εσωτερικό και στο εξωτερικό του κτίσματος (γκρι και λευκά Ελληνικά μάρμαρα) καθώς και πέτρα του τόπου για εξωτερική επένδυση των κτιρίων, βοήθησαν στην τέλεια εναρμόνιση του κτίσματος με το φυσικό περιβάλλον.
Η επιλογή των Ελληνικών μαρμάρων στα δωμάτια, σε δάπεδα, μπανιέρες και για πρώτη φορά σε ειδικά σχεδιασμένα μαρμάρινα έπιπλα, αναδεικνύουν το ενδιαφέρον productdesign.
Μέσα από τα μεγάλα ανοίγματα και τον σωστό προσανατολισμό των δωματίων, το εσωτερικό ανοίγεται στο εξωτερικό περιβάλλον και ο επισκέπτης απολαμβάνει τη μαγευτική θέα στη θάλασσα.
Η αντανάκλαση των χρωμάτων της γίνεται ένα με τα γαλάζια, μεσογειακού ύφους δάπεδα, κάνοντας τη θάλασσα προέκταση και μέρος των δωματίων και τα δωμάτια κομμάτι της θάλασσας, ταξιδεύοντας τον επισκέπτη σε ένα τοπίο γαλήνης και ηρεμίας.
Όσα από αυτά έχουν προσανατολισμό στη θάλασσα έχουν χρώματα σε γαλάζιους τόνους ενώ όσα έχουν μερική θέα στο βουνό έχουν τόνους της terracotta και bluemarine. Τα πολυτελή δωμάτια με τις ιδιωτικές πισίνες είναι όλα σε τόνους του μπεζ και του λευκού. Το τελικό αποτέλεσμα αποπνέει λιτή πολυτέλεια και μια ατμόσφαιρα ηρεμίας και χαλάρωσης.
“Εντυπωσιακή είναι η παρουσία των art στοιχείων, τόσο στους κοινόχρηστους χώρους όσο και στους χώρους των δωματίων, τα οποία προσδίδουν στο ξενοδοχείο τον τίτλο Art”.
Η αναφορά στην Ελληνική μυθολογία με 3d απεικονίσεις φέρνει διακριτικά τον επισκέπτη σε άμεση επαφή με το ελληνικό στοιχείο. Σήμα κατατεθέν του ξενοδοχείου είναι η απεικόνιση του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης, από πίνακα του PeterPaulRubens (1636), που κυριαρχεί σε τεράστιες διαστάσεις στο χώρο της reception.
Ο μύθος της ωραίας αλλά πολύπαθης Ευρώπης είναι από τους πιο διαχρονικούς και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης σε πίνακες μεγάλων ζωγράφων. Η αρπαγή της Ευρώπης, αφορά στο μύθο της όμορφης κοπέλας την οποία ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα ο Δίας και την άρπαξε παίρνοντας μορφή ταύρου.
Ο μεταμορφωμένος σε ταύρο Θεός Δίας διέσχισε τη θάλασσα και συνοδευόμενος από Τρίτωνες και Νηρηίδες, έφτασε στην Κρήτη. Καρπός του έρωτά τους ο βασιλιάς Μίνωας. Σύμφωνα με την παράδοση των Γορτυνίων, η ερωτική ένωση του Δία και της Ευρώπηςέγινε στην περιοχή της Γόρτυνας, (από όπου προέρχονται τα μάρμαρα που χρησιμοποιήθηκαν στο ξενοδοχείο και συγκεκριμένα από τη Φαιστό), στη σκιά ενός πλατάνου που από τότε παρέμεινε αειθαλής.
Στον καταπληκτικό μύθο του Έρωτα και της ψυχής του Ρωμαίου συγγραφέα Απουλήιου, ο Έρωτας ερωτεύεται μια κοινή θνητή την Ψυχή. Το περίφημο γλυπτό Έρως και Ψυχή του Antonio Canova που αναπαριστά την Ψυχή που αναβιώνει με το φιλί του Έρωτα, φιλοξενείται σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου και αποτελεί την θεματική αναφορά των 3D απεικονίσεων στην Royal σουίτα του ξενοδοχείου.
Τα ελληνικά λευκά και γκρι μάρμαρα που χρησιμοποιήθηκαν στον χώρο της Reception, σε δάπεδα και πάγκους, οι λευκοί τοίχοι, τα έπιπλα με τις λιτές και ανάλαφρες γραμμές, προσδίδουν στον χώρο αρμονία, λιτότητα και μια αίσθηση ανεπιτήδευτης πολυτέλειας.
Το κτίσμα του εστιατορίου με τις αναλογίες, το ύψος και την κεντρική κιονοστοιχία που το χαρακτηρίζει παρέπεμψε στην αρχιτεκτονική της Στοάς του Αττάλου και την Αρχαία Αγορά της Αθήνας εξαιτίας του εμπορικού της χαρακτήρα καθώς στην αρχαιότητα αποτελούσε τον μεγαλύτερο στεγασμένο χώρο συνάντησης και περιπάτου των Αθηναίων και κυρίως τόπο εμπορίου.