Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή ένωση από το 2035 και μετά θα πρέπει να παράγουν μηδενικούς ρύπους σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή. Η ζήτηση για μπαταρίες αναμένεται να αυξηθεί πάνω από δέκα φορές έωςτο 2030.
Στο «Fitfor 55» προτείνονται τα νομοθετήματα που πρέπει να θεσπίσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ώστε να επιτευχθεί μείωση των καθαρών GGE κατά 55% έως το 2030. Από πλευράς της η IGeTECH συμβάλλει στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, στη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτωναπό ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην αξιοποίηση της χρήσης φορητών συσσωρευτών ενέργειας.
ΗIGeTECH είναι μία νεοσύστατη εταιρεία με έδρα την Περαία Θεσσαλονίκης. Ιδρύθηκε το Φεβρουάριο του 2022, με κύριο πεδίο δραστηριοτήτων την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, αλλά και ολοκληρωμένων υπηρεσιών σχεδιασμού και διαχείρισης έργου στο χώρο του e–mobility, σύμφωνα με τα πρότυπα του PMI. Τo είδος των έργων που αναλαμβάνει ποικίλλει από concept phase μέχρι κατασκευή πρωτοτύπου ή σχεδίαση για σειριακή παραγωγή. Το πελατολόγιο της αποτελούν κυρίως Tier-1 Suppliers της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επιτυχία που οφείλεται στην on-site απόκτηση εμπειρίας και ισχυρής τεχνογνωσίας των ιδρυτών της.
Πηγή φωτογραφίας: IGeTECH
Οι συσσωρευτές λιθίουείναι προεγκατεστημένοι σε container τυποποιημένων διαστάσων 40FT. Το container μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση και παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε δύσκολα προσβάσιμες περιοχές, σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες ηλεκτροδότησης, όπως είναι τα νησιά τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι κατάλληλο για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο καινοτόμος σχεδιασμός του επιτρέπει την ξεχωριστή μεταφορά των μονάδων επιτυγχάνοντας τη μη υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου μεταφοράς φορτίου. Δύναται να συναρμολογηθεί στο σημείο παράδοσης. Αξίζει να τονιστεί ότι το container διαθέτει στο εσωτερικό του ανιχνευτές καπνού, σύστημα πυροπροστασίας, σύστημα εξαερισμού καθώς επίσης ενσωματωμένο σύστημα ψύξης των μονάδων, ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε λάθος στη συνδεσμολογία του συστήματος με τις μπαταρίες.
Δίνεται επίσης η δυνατότητα στο χρήστη να χρησιμοποιήσει όσες μονάδες επιθυμεί, μιας και η σύνδεση και η αποσύνδεση όλων των συστημάτων των μονάδων είναι πολύ εύκολα προσβάσιμη σε αυτόν. Έχει εγκατεστημένη χωρητικότητα από 2,4 έως 3,8 ΜWh. Το modular design του διαθέτει πρόβλεψη για σύνδεση με μονάδα φωτοβολταικών πάνελ με στόχο την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη φόρτιση και επαναφόρτιση των μονάδων.
Πηγή φωτογραφίας: IGeTECH
Η πολύ καλή γνώση της ηλεκτροκίνησης επιτρέπει στηνIGeTECH το σχεδιασμό ταχύστροφων DC κινητήρων που προορίζονται για χρήση σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και μη. Υπάρχει τεχνογνωσία ανάπτυξης κινητήρων με στήριξη σε αναρτώμενο ή μη αναρτώμενο τμήμα του οχήματος. Παρόμοιες τεχνολογίες εφαρμόζονται και σε οχήματα άλλων εφαρμογών. Πραγματοποιείται in-house μελέτη και βελτιστοποίηση των συστημάτων ψύξης του στάτορα και του ρότορα, όπως επίσης conceptual design για μελλοντική βελτίωση των επιδόσεων του.
Πηγή φωτογραφίας: IGeTECH
Καταξιωμένοι γερμανικοί Tier-1 suppliers έχουν επιλέξει ως συνεργάτη τους στη σχεδίαση και ανάπτυξη μπαταριών για ηλεκτροκίνηση την IGeTECH. Η εταιρεία συμμετέχει σε διεθνή project μπαταριών έχοντας υπ’ ευθύνη της το design leading και το time supplier management αναλόγως των απαιτήσεων του project.
Εκτός από την κατάλληλη χωροταξική και ποσοτική τοποθέτηση των cells/modules στην μπαταρία, σχεδιάζεται και μελετάται το κέλυφος υπό συνθήκες δυναμικής κρούσης, το σύστημα ψύξης, τα ηλεκτρικά κυκλώματα χαμηλής και υψηλής τάσεως και τα συστήματα ασφαλείας για την αποφυγή του φαινομένου thermal propagation.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν μεγάλο εύρος και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις των οχημάτων. Κάποιες ενδεικτικές τιμές είναι: χωρητικότητα από 30 έως 120 Ah, βάρος από 300 με 850kgs, τάση από 400 έως 800V.
Το ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης (HV busbars) σχεδιασμένο είτε από χαλκό, είτε από αλουμίνιο, έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε να παρέχει τη βέλτιστη ηλεκτρική μόνωση σε όλες τις συνθήκες λειτουργίας της μπαταρίας. Ενδεικτικά απεικονίζονται Li-Ion μπαταρίες με πρισματικά και κυλινδρικά cells από αριστερά προς τα δεξιά αντίστοιχα. Μία σχεδιαστική καινοτομία βρίσκεται στη διαδικασία κατοχύρωσης πατέντας.
Πηγή φωτογραφίας: IGeTECH
Παρέχεται η δυνατότητα μελέτης και σχεδίασης κατά παραγγελία μεταλλικού οικίσκου μη τυποποιημένων διαστάσεων επικαλλημένου με πάνελ θερμικής προστασίας. Ο εσωτερικός χώρος διαθέτει έλεγχο θερμοκρασίας, υγρασίας και συνθηκών αέρα. Ο οικίσκος αυτός (mobile clean room container) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ιατρικές, βιολογικές και αγροτικές εφαρμογές. Υπάρχει και εδώ πρόβλεψη για σύνδεση με μονάδα φωτοβολταικών πάνελ, για την εξασφάλιση αυτόνομης λειτουργίας.
Πηγή φωτογραφίας: IGeTECH
Με βάση τη μεθοδολογία Design-to Cost και τις ανάγκες του πελάτη υπολογίζεται το ΒΟΜ Cost για πολλά εναλλακτικά σενάρια σχεδίασης ήδη από το στάδιο του αρχικού σχεδιασμού. Προτείνονται δυνατότητες μείωσης κόστους με σεβασμό στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος και στο αντικείμενο του έργου. ΗIGeTECH καταστρώνει το χρονοδιάγραμμα, ορίζει την Baseline του project και προσφέρει στη συνέχεια παρακολούθηση, τήρηση, statusreports και on–demand ανανέωση με βάση τα change requests από πλευράς πελάτη ή προμηθευτών. Υπάρχει ακόμη δυνατότητα προσδιορισμού των απαιτούμενων μονάδων ανθρώπινου δυναμικού (Resource Planning) για την ολοκλήρωση του project on-time & on-budget, ακολουθώντας τα PMI Standards.