Η Accor, ηγέτιδα δύναμη στον τομέα της φιλοξενίας παγκοσμίως, έδωσε στη δημοσιότητα τη σύνοψη των αναπτυξιακών της δραστηριοτήτων της, για το 2021 και των προοπτικών ανάπτυξης για το 2022 κaι έπειτα. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος άνοιξε μέσα στο 2021, 288 ξενοδοχεία και resorts και 41.000 δωμάτια.
Αυτά τα στοιχεία φέρνουν το παγκόσμιο δίκτυο της Accor, ανοιχτό και σε λειτουργία, σε περισσότερα από 5.300 ξενοδοχεία και 778.000 δωμάτια, καθώς και σε περισσότερες από 1.200 ιδιοκτησίες και 214.000 δωμάτια στο pipeline. Οι διεθνείς ομάδες ανάπτυξης και σχεδιασμού και τεχνικών υπηρεσιών επέτρεψαν στον Όμιλο να επιτύχει καθαρό ρυθμό ανάπτυξης 3% το 2021, καταγράφοντας περισσότερα ανοίγματα και συμβόλαια από οποιονδήποτε άλλο παγκόσμιο ανταγωνιστή στις ιστορικές και κύριες αγορές του.
Οι αναπτυξιακές επιδόσεις της εταιρείας το 2021κινήθηκαν ιδιαίτερα δυναμικά στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Μέση Ανατολή. Η Ευρώπη αντιπροσώπευε την #1 αγορά για την Accor με την υπογραφή 153 νέων ξενοδοχείων, που αντιπροσωπεύουν ανάπτυξη +20% έναντι του 2020. Η Κίνα κατείχε τη #2 θέση της Accor όσον αφορά την υπογραφή συμβολαίων το 2021, με το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης στο +39% έναντι του 2020, ενώ η περιοχή ΙΜΕΑΤ (Ινδία, Μέση Ανατολή, Αφρική, Τουρκία) ενίσχυσε τη στρατηγική της θέση κατά τη διάρκεια του έτους. Όσον αφορά τη συνολική αξία, η περιοχή IMEAT είναι πλέον ο μεγαλύτερος μοχλός ανάπτυξης για την Accor.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από το 40% των παγκόσμιων αναπτυξιακών projects της Accor αφορούν την ανακαίνιση υφιστάμενων κτιρίων και όχι νέες κατασκευές, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο Όμιλος: περιβαλλοντικές και κοινωνίας & διακυβέρνησης (ESG).
«Το 2021, συνεχίσαμε να ενισχύουμε την ηγετική μας θέση σε περιοχές όπου κυριαρχούμε ιστορικά στον ανταγωνισμό, χτίζοντας παράλληλα ισχυρή δυναμική στις βασικές αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας», δήλωσε η AgnèsRoquefort, GlobalChiefDevelopmentOfficer, Accor. «Προβλέπουμε έναν ακόμη υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης φέτος και είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε και πάλι να υπογράφουμε νέα ξενοδοχεία με ρυθμό ένα ανά ημέρα. Είμαστε εξαιρετικά ευγνώμονες απέναντι στις ομάδες ανάπτυξής μας σε όλο τον κόσμο που κάνουν φανταστική δουλειά προχωρώντας projects, υπερβαίνοντας στόχους και ανοίγοντας νέες πόρτες – παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις γεωπολιτικές εντάσεις, τους αυστηρούς κανονισμούς υγείας και ασφάλειας και την ανάκαμψη μετά την πανδημία, που συνεχίζεται με ποικίλους ρυθμούς».
Το Orient Express Grand Hotel de la Minerve στη Ρώμη, Πηγή φωτογραφίας: Accor Press
2021 – Μια χρονιά με πρωτιές
Η ομάδα ανάπτυξης της Accor έφτασε σε πολλά ορόσημα το 2021, ιδίως στην Κίνα, όπου οι υπογραφές νέων projects σημείωσαν ρεκόρ: περισσότερα από 520 ξενοδοχεία λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην περιοχή και άλλα 350 βρίσκονται υπό ανάπτυξη. Ο πρώτος προορισμός του ολοκαίνουργιου luxury brand της Accor,ΕmblemsCollection υπογράφηκε για την ανάπτυξη ενός υπέροχου εμβληματικού ξενοδοχείου στην επαρχία Guizhou: GuiyangArtCenterHotel, EmblemsCollection.
Οι δύο πρώτοι διεθνείς προορισμοί OrientExpress ανακοινώθηκαν επίσης το 2021, με τις υπογραφές του OrientExpressGrandHoteldelaMinerve στη Ρώμη της Ιταλίας και του OrientExpressDiriyahGate στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας. Το πολυτελές brand ανακοίνωσε επίσης τον περασμένο Δεκέμβριο ένα έργο σιδηροδρομικού τουρισμού σε συνεργασία με την ArsenaleS.p.A., το OrientExpressLaDolceVita. Με την υποδοχή των πρώτων επιβατών να προγραμματίζεται για το 2023, το project περιλαμβάνει έξι τρένα που θα ταξιδέψουν από τη Βόρεια προς στη Νότια Ιταλία, μέσω 14 περιοχών, συμπεριλαμβανομένων επίσης και τριών διεθνών προορισμών από τη Ρώμη: προς στο Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και το Σπλιτ.
Ένα άλλο luxury ορόσημο ήταν η δημιουργία του πρώτου BanyanTree στη Μέση Ανατολή, το BanyanTreeDohaLaCigaleMushaireb στο Κατάρ, το οποίο έκανε το επίσημο ντεμπούτο του το 2021. Διατηρώντας τη δυναμική του brand στην περιοχή, θα ακολουθήσει μια δεύτερη τοποθεσία αργότερα το 2022, το BanyanTreeAlUla στην κοιλάδα Asher της Σαουδικής Αραβίας.
Το 2021, τα ιδιοφυή designconcepts ήταν το κλειδί για τη δύναμη της Accor στα high–volumeeconomy και midscalebrands, όπως η εισαγωγή του πρώτου ibisSquareconcepthotel στο ibisTimisoara της Ρουμανίας. Το πρώτο Novotel RF Studio guest room που αντικατοπτρίζει το νέο όραμα του brand για τoν σχεδιασμό ξενοδοχείων έκανε το ντεμπούτο του στο NovotelDubaiJumeirahTriangle, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ το NovotelMexicoCityToreo άνοιξε το πρώτο Novotel που φιλοξενεί το σχεδιαστικό concept δωματίων του Design & ArchitectureStudioSundukovySisters. Επιπλέον, η Accor έλαβε για πρώτη φορά το PolishGreenBuildingCouncil (PLGBC) GreenAward για τη βιώσιμη real estate ανάπτυξη του MercureKatowiceCentrum, στην Πολωνία.
Το ξενοδοχείο Raffles Fairmont Doha στο Κατάρ, Πηγή φωτογραφίας: Accor Press
Η δύναμη των ποικίλων brands
Με το πιο ολοκληρωμένο δίκτυο brands του κλάδου της φιλοξενίας, οι πολυτελείς και premium παροχές της Accor αυξάνουν διαρκώς την αξία του αναπτυξιακού χαρτοφυλακίου του Ομίλου, ενώ τα economy και midscalesegments συνεχίζουν να φέρνουν τον μεγαλύτερο όγκο. Αυτή η ισορροπία είναι το κλειδί για το επιτυχημένο μοντέλο ανάπτυξης, παρέχοντας στον Όμιλο τη δύναμη και την ευελιξία να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες ανάπτυξης τη στιγμή που αυτές προκύπτουν. Ευέλικτα brands όπως το greet, το ibisStyles, το Mercure και το Mövenpick αντιπροσώπευαν το 48% των υπογεγραμμένων δωματίων το 2021 (182 ξενοδοχεία και 27.500 δωμάτια, +54% έναντι του 2020) και αναμένεται να δημιουργήσουν σημαντικό ενδιαφέρον και πάλι το 2022.
Σημαντική συμβολή στην προαναφερθείσα ανάπτυξη της Αccor είχαν τα δύο collectionbrands, το MGalleryHotelCollection και η EmblemsCollection. Και τα δύο έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες ανεξάρτητων ιδιοκτητών και ιδιοκτητών boutique ξενοδοχείων, παρέχοντας ευέλικτα brandstandards, που σέβονται τη μοναδική ταυτότητα των ξενοδοχείων, ενώ επιτρέπουν άμεση πρόσβαση στις δυνατές πλατφόρμες πωλήσεων, διανομής και loyalty της Accor.
Μέχρι το τέλος του 2022 και τις αρχές του 2023, οι ομάδες ανάπτυξης και λειτουργίας της Accor θα ανοίξουν τις πόρτες σε πολλά νέα εμβληματικά ακίνητα σε όλο το χαρτοφυλάκιο των brands του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των RafflesLondonatTheOWO, Raffles & FairmontDoha, RafflesatGalaxyMacau, RafflesBostonBackBayHotel & Residences, SofitelBarcelonaSkipper, SofitelShanghaiNorthBund, RixosDohaQetaifanIsland, TheAdmiralHotelManila – MGallery, PullmanOrchardSingapore, NovotelMexicoCityInsurgentes και NovotelLiverpoolPaddingtonVillage ανάμεσα σε πολλά άλλα.
Lifestyle φιλοξενία
Το Lifestyle είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους της παγκόσμιας βιομηχανίας φιλοξενίας και η Accor σχεδιάζει να τριπλασιάσει τον αριθμό των lifestyle ξενοδοχείων της μέχρι το 2023. Η ηγετική θέση του Ομίλου στον τομέα της lifestyle φιλοξενίας ξεκινά από την Ennismore, μια συνεργασία στην οποία η Accor κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών. Η Ennismore είναι μια παγκόσμια κοινοπραξία 14 brands, με 90 ιδιοκτησίες σε λειτουργία και ακόμα 160+ στο pipeline.
Τα αναπτυξιακά highlights από την Ennismore το 2021 περιλάμβαναν την υπογραφή ενός MorgansOriginalsLegacy στο Μαϊάμι των ΗΠΑ, το Hoxton, Brussels στο Βέλγιο, το HydeParadoxHotelLondonCity, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το SO/ Maldives και το TRIBEPhnomPenhPostOfficeSquare στην Καμπότζη. Τα επιτυχημένα ανοίγματα το 2021 περιελάμβαναν το SO/Sotogrande στην Ισπανία, το SLSDubai & HydeDubaiBusinessBay στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το MondrianShoreditchLondon στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 25HoursFlorenceandTheHoxton, Rome στην Ιταλία, το MamaShelterLisbon στην Πορτογαλία και το JO&JOEVienna στην Αυστρία.
Τα νέα ανοίγματα της Ennismore το 2022 περιλαμβάνουν το MaisonDelanoParis, τρία ανοίγματα για το TheHoxton με τα Barcelona, Shepherd’sBush και Brussels, τα SO/ Paris, 25hoursCopenhagen, MamaShelterParisLaDéfense και Dubai το SLSPuertoMadero και το MondrianSingaporeDuxton.
Ο GauravBhushan, Co–CEO της Ennismore, δήλωσε:«Το Lifestyle είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα segments της βιομηχανίας της φιλοξενίας, όπως αποδεικνύει η αυξημένη ζήτηση για τα brands μας, καθώς επανερχόμαστε γρήγορα στα προ πανδημίας επίπεδα. Το 2021 ανοίξαμε 15 νέα ξενοδοχεία και πρόκειται σχεδόν να τα διπλασιάσουμε φέτος με ισχυρή ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές, ειδικά στην Ευρώπη, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα lifestylebrands ανακάμπτουν γρηγορότερα από τον αντίκτυπο της πανδημίας, με όπλο την ισχυρή τοπική και εγχώρια ζήτηση, ιδιαίτερα για τα εστιατόρια και τα μπαρ μας».
Το ανερχόμενο αστέρι των brandedresidences
Η Accor είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στον κόσμο στον ανερχόμενο τομέα των brandedresidences ανεβαίνοντας στο νούμερο 1 τα τελευταία τρία χρόνια. Το χαρτοφυλάκιο branded residences της Accor αποτελείται από 35 properties που λειτουργούν κάτω από 16 brands, 20 πρόσφατα υπογεγραμμένα projects το 2021 και 90 brandedresidences στο pipeline (16.300 μονάδες). Σύμφωνα με τη SavillsInternationalDevelopmentConsultancy, ο τομέας των branded residences έχει αυξηθεί κατά 230% την τελευταία δεκαετία, προσθέτοντας περισσότερες από 50.000 μονάδες σε 356 έργα.
Τα brandedresidencesprojects της Accor κυμαίνονται από high–end πολυτελείς προσφορές μέχρι premium και midscale με έναν αυξανόμενο αριθμό συναρπαστικών lifestyle κοινοτήτων. Το 2021, η Accor λανσάρισε ένα εξειδικευμένο website, επιτρέποντας στους ενδιαφερόμενους αγοραστές να εξερευνήσουν ολόκληρο το portfolio ιδιωτικών ακινήτων της Accor σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των κατοικιών που ήδη λειτουργούν και εκείνων που βρίσκονται υπό ανάπτυξη.
Τα κυριότερα σημεία της οικιστικής ανάπτυξης από το 2021 περιελάμβαναν το ρεκόρ πώλησης της MondrianResidencesGoldCoast στην Αυστραλία και το νέο ρεκόρ πωλήσεων 49 εκατ. λιρών για ένα ρετιρέ στο TheOWOResidencebyRaffles, στο Λονδίνο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα νέα ανοίγματα της Accor στον χώρο των branded residences το 2022 περιλαμβάνουν το RafflesBostonBackBayHotel & Residences, το FairmontCenturyPlazaResidences στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ, το MGalleryResidencesMontAzureLakeside στην Ταϊλάνδη και το PullmanResidencesNewton στη Σιγκαπούρη.
Στοχεύοντας στην Ιταλία και τη Νότια Ευρώπη
Με 64 ξενοδοχεία που υπογράφηκαν το 2021, το hub της Accor στη Νότια Ευρώπη εδραιώνει τη θέση του στην κορυφή του κλάδου φιλοξενίας. Με 1.914 ξενοδοχεία, ή περισσότερα από 180.000 δωμάτια, η περιοχή αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο περιφερειακό δίκτυο του Ομίλου, και το 36% του συνολικού χαρτοφυλακίου. Τα 6.320 δωμάτια που υπογράφηκαν το 2021 δείχνουν μια σαφή αύξηση στην απόδοση σε σύγκριση με το 2020, κοντά στο έτος ρεκόρ του 2019. Αυτοί οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα του κλάδου και την εμπιστοσύνη που συνεχίζουν να δείχνουν ιδιοκτήτες και επενδυτές στην Accor παρά την πανδημία. Τέλος, με το 44% των projects να έχουν υπογραφεί από νέους συνεργάτες, ο Όμιλος αποδεικνύει την ελκυστικότητα των brands του.
«Είμαστε ευχαριστημένοι καθώς βλέπουμε την κρίση του COVID-19 να απομακρύνεται και ιδιαίτερα αισιόδοξοι για την ανάκαμψη που έχει ήδη ξεκινήσει στη Νότια Ευρώπη. Με ένα ξενοδοχείο να ανοίγει κάθε 5 ημέρες το 2021, βλέπουμε πώς ο Όμιλος μπόρεσε να αντέξει, χάρη στη δύναμη των brands του, με όλα τα τμήματα ενωμένα –53 ξενοδοχεία που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 4.600 δωμάτια εντάχθηκαν στο portfolio μόνο στην οικονομική και τη μεσαία κατηγορία. Το 2022, η περιοχή θα συνεχίσει να προωθεί μια φιλόδοξη αναπτυξιακή στρατηγική, με πολλά νέα έργα σε μερικά από τα πιο ισχυρά brands μας, όπως Novotel, Mercure και ibis, αλλά και στις premium, πολυτελείς και lifestyle κατηγορίες, με όμορφα brands να καταφθάνουν σε όλο το hub, όπως τοMövenpickκαι τοSwissôtel. Η ξενοδοχειακή βιομηχανία αλλάζει, ενσωματώνοντας περισσότερο από ποτέ τις νέες προσδοκίες των πελατών μας: διασφάλιση υγείας, αυξημένη ρευστότητα χρήσης χάρη στην ψηφιακή, βιωματική δυναμική του προγράμματος πιστότητας ALL – Accor Live Limitless, δυνατότητα εργασίας από τα ξενοδοχεία, υπεύθυνο και βιώσιμο αποτύπωμα. Προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά θέματα, η αναπτυξιακή μας στρατηγική θα επικεντρωθεί κυρίως στο brandgreet: μια νέα υπηρεσία που σχεδιάστηκε γύρω από την έννοια της κυκλικής φιλοξενίας, δίνοντας δεύτερη ζωή σε μέρη, αντικείμενα και ανθρώπους. Με ήδη 15 νέες υπογραφές το 2021 και 10 εγκαίνια προγραμματισμένα για το 2022, το greet αποτελεί μέρος της ισχυρής πεποίθησης μας ότι η ξενοδοχειακή βιομηχανία του αύριο θα είναι βιώσιμη και υπεύθυνη. Το σημαντικότερο είναι ότι πρέπει να συνεισφέρουμε, επιδεικνύοντας τον πρωτοποριακό μας ρόλο», δήλωσε η κα. MaudBailly, CEOSouthernEurope, Accor.
Συνολικά, η Accor σχεδιάζει να ανοίξει περισσότερα από 300 νέα ξενοδοχεία και resorts το 2022, διαθέτοντας ένα ισχυρό δίκτυο για την επιστροφή στην ανάπτυξη και την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Επιπλέον, με τα luxuryandpremiumsegments να αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το 40% των μελλοντικών ανοιγμάτων για την Accor και τα θεμελιώδη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας να βελτιώνονται σταθερά, ο Όμιλος αναμένει να δει ισχυρή αύξηση κερδών τα επόμενα χρόνια.
«Η ανάπτυξη είναι η κινητήριος δύναμη της Accor. Η ικανότητά μας να προσφέρουμε το πιο διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο brands στον κόσμο μας επιτρέπει να ξεχωρίζουμε στην αγορά», πρόσθεσε η Roquefort. «Όλο το 2021, οι ξενοδόχοι στράφηκαν σε εμάς λόγω της σημαντικής αύξησης των εσόδων που παρέχουν οι ισχυρές πλατφόρμες πωλήσεων, διανομής και loyalty της Accor. H ικανοποίησή τους οφείλεται στο γεγονός ότι έχουμε ένα brand που ταιριάζει με την ιδιοκτησία τους, τα προφίλ των επισκεπτών τους και τη μοναδική, τοπική αισθητική τους. Σε αυτό το σημείο θα επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας το 2022, με στόχο να παραδίδουμε κάθε φορά το σωστό προϊόν στη σωστή αγορά, με τον κατάλληλο συνεργάτη».
Kεντρικήφωτογραφία: ΤοRaffles Boston Back Bay Hotel & Residences στηΒοστώνη, Πηγή: Accor Press