Έρχεται μέσα στο καλοκαίρι του 2019 το νέο ξενοδοχείο “TUI Sensimar Meltemi Blue” στο νησί της Σαντορίνης
21 Νοεμβρίου 2018Oρθοδοντική κλινική με σύγχρονο design και high-tech αισθητική στην Κομοτηνή [pics]
21 Νοεμβρίου 2018Ο ελληνικός τουρισμός αναμένεται να παραμείνει ένας από τους κύριους αναπτυξιακούς παράγοντες της ελληνικής οικονομίας, αλλά θα χρειαστεί κάποιες στρατηγικές προσαρμογές ώστε να αυξήσει την αξία του.
Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα της πρόσφατης μελέτης της PWC με τίτλο «Ελληνικός Τουρισμός: Η επόμενη μέρα», επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι με τη βελτίωση της αξιοποίησης του δυναμικού του και την αναβάθμιση του προϊόντος του, ο τουριστικός κλάδος θα αυξήσει την αξία του και τη συμβολή του τόσο στο ΑΕΠ όσο και στην ανάπτυξη.
Κατά τη μελέτη της PWC, επιπρόσθετες επενδύσεις της τάξεως των 6,2 δισ. ευρώ θα χρειαστεί η ξενοδοχειακή αγορά μέχρι το 2022, προκειμένου να ανέβει ο αριθμός των ξένων επισκεπτών και ο τουριστικός κλάδος να διατηρήσει τη δυναμική των τελευταίων ετών.
Τα ελληνικά ξενοδοχεία, όπως τονίζει η μελέτη, απαιτούν κυρίως επενδύσεις ανακαίνισης αφού υπάρχει άφθονη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Μόνο κατά την περίοδο αιχμής, στους κύριους προορισμούς, ενδέχεται να υπάρξουν ελλείψεις χωρητικότητας έως το 2022. Μέχρι τότε, αναμένεται να χρειαστούν 24,000 νέες κλίνες. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι τα 6,2 δισ. ευρώ, κατανέμονται σε 1 δισ. ευρώ για την κατασκευή επιπλέον κλινών, 4,8 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση της υπάρχουσας χωρητικότητας και περί τα 0,3 δισ. ευρώ για τη συντήρηση της υπάρχουσας υποδομής.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων, υπογραμμίζεται ότι το 77% της συνολικής χωρητικότητας κλινών συγκεντρώνεται σε κύριους προορισμούς (Νότιο Αιγαίο, Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Κεντρική Μακεδονία και Αττική) και το υπόλοιπο 32% στην υπόλοιπη Ελλάδα, γεγονός που αναδεικνύει το ζήτημα της ανομοιογενούς διάχυσης των τουριστικών ροών στους ελληνικούς προορισμούς, αλλά και της επενδυτικές ευκαιρίες που διανοίγονται από αυτή την υστέρηση.
Την ίδια στιγμή όπως τονίζει η έρευνα, υπάρχουν 65 λειτουργικές ξενοδοχειακές εταιρείες και 35 ξενοδοχειακά ακίνητα προς πώληση που αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% του συνολικού διαθέσιμου ξενοδοχειακού δυναμικού. Οι ξενοδοχειακές εταιρείες προς πώληση, βρίσκονται κυρίως σε κύριους προορισμούς και παρουσιάζουν ένα σημαντικό χάσμα (100%) μεταξύ ζητούμενης τιμής και αξίας.
Τα ξενοδοχειακά ακίνητα προς πώληση, βρίσκονται και αυτά σε κύριους προορισμούς και διατιμώνται περίπου στο 60% των επενδύσεων νέων κατασκευών. Εντωμεταξύ, όπως αναφέρεται στην έρευνα, τέσσερις πολιτικές θα διευκολύνουν την υλοποίηση των επενδυτικών στρατηγικών και θα προσθέσουν αξία στην οικονομία: η προσέλκυση τουριστών με υψηλό εισόδημα, η εισαγωγή συμπληρωματικών, η επέκταση ζήτησης σε δευτερεύοντες προορισμούς και η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος.
Παράλληλα, η έρευνα της PWC, καταδεικνύει, τρεις εφαρμόσιμες επενδυτικές στρατηγικές στον ξενοδοχειακό κλάδο και είναι οι εξής:
H ανάπτυξη δευτερευόντων προορισμών, εστιάζοντας κυρίως σε 5* ξενοδοχεία με συστηματική αύξηση κερδοφορίας και βιώσιμο χρέος στη Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία και Βόρειο Αιγαίο,
Η προσθήκη χωρητικότητας σε κυρίους προορισμούς, με τα ξενοδοχεία 3* να αποτελούν ένα συμπαγή στόχο και
Η αναβάθμιση των ξενοδοχειακών μονάδων στην επόμενη κατηγορία, ιδιαίτερα από 4* σε 5*.