Η επιστροφή στις ρίζες προσφέροντας τo καλύτερo προϊόν της μητέρας γης, είναι ο στόχος του «Ηλίανθου», της επιχείρησης που ανέθεσε στο γραφείο Lamprini Papadaki Architects, τον σχεδιασμό μιας νέας ιδέας λιανικής στο Περιστέρι, στα δυτικά προάστια της Αθήνας.
Η πρόκληση ήταν να ενσωματωθούν δύο διαφορετικές αλλά σχετικές έννοιες: Μια βιολογική αγορά και ένα κατάστημα καλλυντικών. Όπως είναι γνωστό «για την ενίσχυση της ομορφιάς της ζωής απαιτείται στενή σχέση μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής περιποίησης σώματος». Μεταξύ καλλυντικών και τροφίμων.
Το βιολογικό σούπερ μάρκετ οργανώνεται γύρω από τον κεντρικό όγκο του ταμείου και χωρίζεται σε ζώνες ανάλογα με το προϊόν προς πώληση, όπως τον φούρνο και το οπωροπωλείο.
Βασικός στόχος του νέου σχεδιασμού ήταν η ζώνη του οπωροπωλείου να μοιάζει με μια υπαίθρια αγορά και για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε μια εγκατάσταση με ξύλινες σανίδες πεύκου και μεταλλικά πλαίσια που μοιάζουν με αυτοσχέδια περίπτερα, τα οποία περιβάλλονται από μεγάλα μαύρα ψυγεία τροφίμων, παίρνοντας χρώμα από την φρεσκάδα των φρούτων και των λαχανικών.
Η χρήση ξύλου πεύκου, φυσικού κόντρα πλακέ σημύδας και ματ μαύρου μέταλλου, ήταν ένας εκπληκτικός τρόπος για να αναδειχθούν τα βιολογικά προϊόντα και η φυσική ομορφιά. Η ίδια γλώσσα διατηρείται παντού.
Στα καλλυντικά, οι κατασκευές από μέταλλο και πλέγμα καθορίζουν τη διαφορετική λειτουργία του χώρου, διατηρώντας παράλληλα την θέα σε ολόκληρο το κατάστημα.
Ο φωτισμός γίνεται με κρεμαστά φωτιστικά οροφής και ράγες προβολής για πιο σημειακό φωτισμό δημιουργώντας έναν χώρο με μια ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Ο «Ηλίανθος» μόλις άνθισε στην Αθήνα, παρουσιάζοντας έναν υγιή, φυσικό και σύγχρονο τρόπο ζωής.
English description: Lamprini Papadaki Architects designed “Hlianthos”, a new retail concept in Peristeri, Athens, in an effort to highlight organic products and natural beauty, while offering clients a whole new experience within an elegant and inspired ambience.
Going back to the roots offering the best product of mother earth, is the objective of “Hlianthos”, the business that commissioned Lamprini Papadaki Architectsto design a new retail concept in Peristeri, a west suburb of Athens.
The challenge was to integrate two different yet related concepts: An Organic Market and a Cosmetics Store. As it is well known “to enhance life beauty requires a close linkage between inner and outer body care”. Between cosmetics and food.
The organic supermarket is organized around the central cash desk volume and is divided in different zones depending on the product for sale like bakery and greengrocer.
To make the greengrocer zone look like an open air market, architects created an establishment with pine stripped wood and metal frames resembling makeshift kiosks surrounded by large black refrigerated food cabinets, getting color and freshness from the fruits and vegetables.
Architects thought that the use of pine wood, natural birch plywood and the matte black metal would be a stunning way to show off organic products and natural beauty. The same language is maintained everywhere. At the cosmetics, steel and mesh constructions define the different function of the space while retaining the view across the entire shop.
The lighting is carried out by means of suspended lamps and spotlight rails for more punctual lighting creating a place with a warm and inviting atmosphere. “Hlianthos” just bloomed in Athens introducing a healthy, natural and contemporary way of living.