Το έργο, που επιμελήθηκε γραφείοAristides Dallas Architects, αντλεί έμπνευση από το Τηνιακό τοπίο, ένα μάγμα ατίθασης μορφολογίας του φυσικού ανάγλυφου το οποίο τιθασεύεται μέσα στους αιώνες από το ανθρώπινο χέρι με την τεχνική της ξερολιθιάς. Έτσι σχηματίζονται ως χαρακιές στο έδαφος με μια σταδιακή αποκλιμάκωση πέτρινες ξερολιθιές που δημιουργούν μια βάση για την κατοικία.
Όπως εκτείνονται αυτές οι γραμμικές δομές πάνω στη γη έτσι αναπτύσσεται και η πλάκα της κατοικίας, σχεδόν παράλληλα με τις υψομετρικές. Πέτρα για την βάση, λευκός σοβάς για τον στενόμακρο όγκο της κατοικίας και έντονο μπλε για το νερό ως στοιχείο ενοποίησης των άλλων δύο. Κάτω από την πλάκα εκτυλίσσονται όχι μόνο χώροι διαβίωσης αλλά και οι στεγασμένοι υπαίθριοι χώροι.
Η πρώτη κατοικία οριοθετείται από την χάραξη της πισίνας της και από τις προεκτάσεις των υπαίθριων διαμορφώσεων της. Ένα κεκλιμένο τοιχείο το μοναδικό στοιχείο από ανεπίχρηστο σκυρόδεμα διαμορφώνει την είσοδο, η οποία πραγματοποιείται από το πίσω μέρος του κτιρίου. Στο εσωτερικό του, το σκληρό του περίβλημα «σπάει» και μένει «διάφανο», αφήνοντας τον εσωτερικό χώρο να ενοποιηθεί με τον εξωτερικό.
Από την είσοδο συναντάς διαδοχικά την κουζίνα, την τραπεζαρία και το σαλόνι. Κυρίαρχη θέση στη συγκρότηση της ζωής της κατοικίας κατέχει το αίθριο που παρεμβάλλεται στους κοινόχρηστους χώρους προσφέροντας διαμπερότητα και διαφάνεια. Το αίθριο οριοθετείται από τον βράχο που προστατεύει από τον βοριά. Στην συνέχεια του διαδρόμου, συναντάς τις εισόδους των δωματίων.
Μικρά αίθρια στα χώρους υγιεινής αφήνουν το φως να εισέλθει δραματικά. Οι όγκοι των δωματίων ολισθαίνουν και οργανώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να καδράρουν την θέα και να προσφέρουν ιδιωτικότητα. Για παράδειγμα στην κατοικία ΙΙ, στο γωνιακό κούφωμα του δωματίου τοποθετείται ο τετράγωνος όγκος του μπάνιου ώστε να αποκρύψει το διπλανό κτίσμα που γειτνιάζει με αυτό.
Στην επέκταση των δωματίων, στην υπαίθρια διαμόρφωση έχουν δημιουργηθεί κήποι με αρωματικά ελληνικά φυτά και αποτελούν μέρος της συνολικής εμπειρίας του σπιτιού. Πρόκειται για ένα σπίτι-ησυχαστήριο, μια συμπαγής δομή στην οποία τα όρια του κλειστού και του ανοιχτού «θολώνουν» επιλεκτικά.
English description: The project, designed by Aristides Dallas Architects, draws inspiration from the landscape of Tinos, a magma of unruly morphology of the natural terrain which has been tamed over the centuries by the human hand with the “xerolithia” technique. In this way, dry stones are formed as grooves in the ground with a gradual de-escalation that create a base for the residence.
As these linear structures extend over the land, the slab of the house develops, parallel to the topography lines. Stone for the base, white plaster for the oblong volume of the residence and bright blue for the water as a uniting element of the other two. Beneath this slab, unfold not only living spaces but also covered outdoor ones. The first residence is delimited by the outline of its pool and by the extensions of its outdoor configurations.
Inside, it’s hard shell “breaks” and remains “transparent”, allowing the interior space to merge with the exterior. From the entrance you successively meet the kitchen, the dining room and the living room. A dominant position in the composition of the residence is occupied by an atrium that intervenes in the common areas, offering natural lighting and transparency.
The atrium is bordered by α rocky mountain that protects it from the north. Continuing down the corridor, you find the entrances to the rooms. Following the architectural synthetic concept of the line, single lighting strips intensify the linear movement. Small atriums in the sanitary areas let the light enter dramatically.
The volumes of the rooms slide and are organized in such a way as to frame the view and offer privacy. For example, in residence II, the square volume of the bathroom is placed in the corner frame of the room in order to hide the building next to it.
In the extension of the rooms, in the outdoor layout, gardens with aromatic Greek plants have been created and are part of the overall experience of the house. It is a house-sanctuary, a compact structure in which the boundaries of closed and open are selectively “blurred”.