Για πρώτη φορά φέτος θεσπίστηκε νομοθεσία σχετικά με τις θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων επί των ιδιωτικών ακινήτων. Με το άρθρο αυτό που προστίθεται στον ΝΟΚ καλύπτονται κάποια κενά και προωθείται το «πράσινο» αυτό μέσο μετακίνησης.
Για αρχή διευκρινίζονται οι ελάχιστες διαστάσεις και η χωροθέτηση του χώρου στάθμευσης ποδηλάτων ως εξής :
τοποθέτηση σε σειρά: (0.60 x 2.00) μέτρα, με ελεύθερο χώρο ελιγμών 1.75 στη μικρή διάσταση ή 0.30 μέτρα στη μεγάλη διάσταση,
τοποθέτηση υπό γωνία: (1.20 x 1.40) μέτρα με ελεύθερο χώρο ελιγμών 1.00 στη μικρή διάσταση ή 0.30 μέτρα στη μεγάλη διάσταση.
και στην περίπτωση που ο σχεδιασμός περιλαμβάνει πολλές θέσεις, αυτές μπορούν να τοποθετηθούν καθ’ ύψος, (εφόσον το επιτρεπόμενο ύψος του χώρου στάθμευσης το επιτρέπει) αρκεί να καλύπτεται το ελάχιστο ελεύθερο ύψος ανά στάθμη το οποίο είναι 1,20 μέτρα. Επίσης δύναται να έχουν αναμονές για τοποθέτηση πρίζας, για στάθμευση και φόρτιση ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Οι θέσεις αυτές μπορούν να κατασκευαστούν:
επί των προκηπίων,
επί των ακαλύπτων χώρων και μέσα στις ελάχιστες αποστάσεις Δ ή δ του υποχρεωτικού ακαλύπτου,
στους υπόγειους χώρους των κτιρίων και στις επεκτάσεις αυτών,
εντός του χώρου της πυλωτής στους ισογείους χώρους των κτισμάτων,
και δεν απαιτούν συμβολαιογραφική δέσμευση.
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, οι θέσεις αυτές δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης, ούτε στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου. Όταν δεσμεύουν χώρο των προκηπίων και των ακάλυπτων χώρων τότε συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης.
Σε ό,τι αφορά τις νεοαναγειρόμενες οικοδομές δίνεται πλεονέκτημα εάν εξασφαλίζονται περισσότερες από πέντε (5) θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, σε οποιαδήποτε επιτρεπόμενη θέση, να προσαυξάνεται κατά δέκα τοις εκατό (10%) η δυνατότητα επέκτασης υπογείων ορόφων (εφόσον δεν απαγορεύεται από ειδικές διατάξεις)
Η νέα αυτή νομοθεσία εφαρμόζεται και σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια τα οποία βρίσκονται σε περιοχές εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, καθώς και σε υφιστάμενους οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο.
Άρθρο της Βασιλικής Αγοροπούλου | Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός | Εταιρεία Delta Engineering – Σύμβουλοι Μηχανικοί | Τομέας Μελετών & Αδειοδοτήσεων Επιχειρήσεων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Delta Engineering (blog) | Photo © pexels