• Πρόσφατα έργα
    • Αρχιτεκτονικά
    • Design – Διακόσμηση
    • Μελέτες
    • Εργασίες
  • Δόμηση – Υποδομές
    • Ξενοδοχεία – Τουρισμός
    • Κατασκευές – Ακίνητα
    • Αστικές αναπλάσεις
    • Στατικά – Τοπογραφικά
  • Εξοικονόμηση – Ενέργεια
    • ΑΠΕ
    • Πράσινες επενδύσεις
    • Η/Μ Εγκαταστάσεις
    • Αυτοματισμοί – Τεχνολογία
  • Επιχειρήσεις
    • Εταιρικά Νέα
    • Ειδικές Τεχνολογίες
  • Αφιερώματα
  •  
Alumil: Συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία ο Διεθνής Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός ArXellence 2
19 Μαΐου 2020
ΤΕΕ Πελοποννήσου: Νέες περιπτώσεις – ερωταπαντήσεις για την αυθαίρετη δόμηση
19 Μαΐου 2020

Πηγή τρισδιάστατης φωτογραφίας: ypeka.gr

Υμηττός: Αποκτά δίκτυο έξι μονοπατιών συνολικού μήκους 90 χλμ.

19 Μαΐου 2020
Κατηγορίες
  • Αστικές Αναπλάσεις
Ετικέτες
  • άθληση
  • δίτκυο
  • μονοπάτια
  • περιήγηση
  • ψυχαγωγία

Μπήκαν σήμερα οι υπογραφές ώστε ο Υμηττός, το βουνό με τους 11 όμορους δήμους και το 1 εκατομμύριο πολίτες που ζουν σε αυτούς, να αποκτήσει ένα μητροπολιτικό δίκτυο 6 μονοπατιών, συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση πουτ εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του ΥΠΕΝ, με το επονομαζόμενο «Μνημόνιο Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού», τίθενται πλέον οι βάσεις για να γίνει ο Υμηττός επισκέψιμος για όλους, για ψυχαγωγία, άθληση, περιήγηση και συνάντηση με το φυσικό περιβάλλον.
Τα μονοπάτια που συνδέουν και ενώνουν
Τα μονοπάτια σχεδιάστηκαν με τέτοια κατεύθυνση ώστε να συνδέουν τα στοιχεία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος του Υμηττού, όπως αρχαιολογικά μνημεία, σημεία γεωλογικού ενδιαφέροντος, αλλά και να παρέχουν πλούσια θέα στους επισκέπτες. Ακολουθούν ήδη υπαρκτά μονοπάτια και χωματόδρομους και τα αναβαθμίζουν με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, αλλά και την περαιτέρω προστασία του βουνού.
Επίσης, το δίκτυο μονοπατιών έχει προοπτική σύνδεσής τους με το πλέγμα μεγάλων χώρων πρασίνου, όπως το μητροπολιτικό πάρκο του Γουδή και των Ιλισίων, αλλά και το πάρκο του Ελληνικού. Άλλη μια δυνατότητα που διαθέτει είναι ότι θα μπορεί να συνδεθεί με έναν κυκλικό ποδηλατόδρομο που θα ενώνει σημαντικούς πόλους της Αθήνας (Εμπορικό Κέντρο Αθήνας, Ακρόπολη, Ζάππειο, Παναθηναϊκό Στάδιο, Πολιτιστικό Κέντρο Αθήνας, Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη).

Πηγή τρισδιάστατης φωτογραφίας: ypeka.gr


Το «Μνημόνιο Συνεργασίας για τα μονοπάτια του Υμηττού» συνυπέγραψαν το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ), το Μη Κερδοσκοπικό Φυσιολατρικό Σωματείο με την Επωνυμία «Περιπατητική Ομάδα Υμηττού», το «ΜΑΙΝΑΛΟΝ Κοιν.Σ.Επ.», το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών και το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης στην τοποθέτησή του ανέφερε:
«Υπογράφουμε σήμερα μία συμφωνία για τα μονοπάτια του Υμηττού και τη συνολικότερη αναβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντός του, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί στέλνει συνολικά ένα μήνυμα της αναβάθμισης της ποιότητας ζωής. Μήνυμα προστασίας της φύσης και σύνδεσης των κατοίκων με την πλούσια φυσική μας κληρονομιά. Δίνουμε τη δυνατότητα στους Αθηναίους να έρθουν πιο κοντά στον Υμηττό. Να παίρνουν τα παιδιά τους και οι οικογένειες να έρχονται κοντύτερα μεταξύ τους, αλλά και πιο κοντά με τη φύση. Είναι λοιπόν μια συμφωνία ιδιαίτερης προστιθέμενης αξίας».
Το δίκτυο των 6 μονοπατιών
  • Τα 90 χλμ. δικτύου είναι σειριακά χωροθετημένα πάνω στον άξονα Βορά – Νότου, δίνοντας την δυνατότητα στον πεζοπόρο να διασχίσειολόκληρη την ραχοκοκαλιά του Υμηττού, από την Αγία Παρασκευή ως την Λίμνη Βουλιαγμένης ή και με την αντίθετη φορά.
  • Η κατάτμηση του συνολικού δικτύου στις 6 διαδρομές γίνεται με σκοπό τηνδιασύνδεσή του με τα πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα του Λεκανοπεδίου της Αττικής στη δυτική πλευρά του Υμηττού, ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες ψυχαγωγίας, άθλησης και περιπάτου των κατοίκων.
  • Όλες οι διαδρομές ξεκινούν και τελειώνουν στις παρυφές του αστικού ιστού, δίνοντας έτσι τη δυνατότηταάμεσης πρόσβασης στον πεζοπόρο.
  • Να τονισθεί ότι η ανάπτυξη ενός δικτύου πεζοπορικών διαδρομώνκοστίζει ελάχιστα αναλογικά με τα έσοδα και τα οφέλη που μπορεί να αποφέρει. Υπολογίζεται πως ένα δίκτυο κοστίζει από 500 έως 2.000€ ανά χιλιόμετρο και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να είναι και πολύ φθηνότερο.

Υποβάλλετε ένα άρθρο

Το όνομά σας *

Το email σας *

Το θέμα του άρθρου σας *

kataskevesktirion.gr
kataskevesktirion.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πηγή φωτορεαλιστικής απεικόνισης: Legendary Food (ΔΤ)

13 Μαΐου 2025

Πάνω από 18 εκατ. ευρώ η επένδυση για την ανάπλαση της Στοάς Αρσακείου, με χρηματοδότηση από την Alpha Bank


Διαβάστε το άρθρο
13 Μαΐου 2025

Εντός του 2025 η ολοκλήρωση της βιοκλιματικής, «έξυπνης» ανάπλασης του εμπορικού κέντρου του Χαλανδρίου


Διαβάστε το άρθρο
9 Μαΐου 2025

Η ανενεργή σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου–Βέλου μετατρέπεται σε σύγχρονο περιβαλλοντικό πάρκο!


Διαβάστε το άρθρο
9 Μαΐου 2025

Η πλατεία Κορινού στην Κατερίνη μεταμορφώνεται | Ανάπλαση με χρηματοδότηση 365.483 € από το Πράσινο Ταμείο


Διαβάστε το άρθρο
9 Μαΐου 2025

Θεσσαλονίκη: Η οδός Τραπεζούντος μετατράπηκε σε πράσινο άξονα περιπάτου


Διαβάστε το άρθρο
7 Μαΐου 2025

Ανθεκτικότητα και μετρίαση (Mitigation) στην αρχιτεκτονική: Σχεδιάζοντας το αστικό περιβάλλον του αύριο


Διαβάστε το άρθρο
Facebook __ Ακολουθήστε μας στο Facebook
Twitter __ Ακολουθήστε μας στο Twitter
Instagram __ Ακολουθήστε μας στο Instagram

Αναζήτηση

Επικοινωνήστε μαζί μας στο ακόλουθο email:

info[@]kataskevesktirion.gr

© 2025 Κατασκευές Κτιρίων. All Rights Reserved.