Τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με τον παραδοσιακό χαρακτήρα των Κυκλάδων θα συνδυάζει το νέο αεροδρόμιο της Μυκόνου, τα αναθεωρημένα σχέδια του οποίου παρουσιάστηκαν από την FraportGreece, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο νησί, παρουσία εκπροσώπων τοπικών αρχών, τοπικής κοινωνίας, επιχειρηματιών και συνεργατών από τον ευρύτερο κλάδο της αεροναυτιλίας και των κατασκευών.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, εμπνευσμένη από τους περιστερώνες του Αιγαίου, τα χαρακτηριστικά αυτά κτίρια λαϊκής αιγαιοπελαγίτικης αρχιτεκτονικής, η σχεδιαστική προσέγγιση «παντρεύει» την παράδοση της Μυκόνου με την μοντέρνα και σύγχρονη πλευρά της.
Έτσι, το 2021 όταν ολοκληρωθεί το αεροδρόμιο θα αποτελεί συνέχεια της αισθητικής και της αρχιτεκτονικής του Μυκονιάτικου τοπίου, προσκαλώντας τους ταξιδιώτες και χρήστες του, να ανακαλύψουν το νησί και μέσα από το αεροδρόμιό του.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, κ. Alexander Zinell ανέφερε στο πλαίσιο της εκδήλωσης:
«Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου Μυκόνου ο οποίος συνδυάζει το όραμα όχι μόνο της εταιρείας αλλά και της τοπικής κοινωνίας, καθώς η πρόταση αυτή είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων και του ανοιχτού διαλόγου μαζί τους. Το νέο αεροδρόμιο Μυκόνου το 2021 θα αποτελεί συνώνυμο της Κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής. Μέχρι σήμερα έχουμε υλοποιήσει μια σειρά αναβαθμίσεων σε λειτουργικό κυρίως επίπεδο ενώ τα κατασκευαστικά έργα συνεχίζονται απρόσκοπτα. Με την ολοκλήρωσή τους σε δυο χρόνια και συνολικές επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ, το αεροδρόμιο της Μυκόνου θα αναδειχθεί σε ένα από τα πλέον σύγχρονα αεροδρόμια- μια πύλη τουρισμού εφάμιλλη του πανέμορφου αυτού τόπου».
Τα σχέδια της Fraport Greece για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Μυκόνου, εκτός από την ανακαίνιση του αεροσταθμού, μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:
Επέκταση στην βόρεια πλευρά του υφιστάμενου κτηρίου συνολικής επιφάνειας 2000 m², η οποία θα στεγάσει το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου.
Επέκταση κατά 500 m² του υφιστάμενου κτηρίου για τη δημιουργία περισσοτέρων πυλών αναχώρησης.
Πλήρη αναδιαμόρφωση – ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων.
Δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων και εστίασης στον χώρο των αναχωρήσεων.
Πλήρη ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής.
Δημιουργία δύο νέων χώρων διακεκριμένων επιβατών.
Τοποθέτηση νέου αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης αποσκευών.
Επανασχεδιασμό ολόκληρης της περιοχής κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού.
Η πρόκληση για τις ομάδες εργασίας των αρχιτεκτονικών γραφείων που ανέλαβαν το έργο, K-STUDIO και ΒΕΤΑPLAN, ήταν μεγάλη, καθώς κλήθηκαν να δώσουν μια ενιαία μορφή σε ένα κτίριο που – από το 1971 οπότε και θεμελιώθηκε – αποτέλεσε αντικείμενο συνεχών επεκτάσεων και αναδιαρρυθμίσεων.
Στόχος ήταν να δοθεί ένας ενιαίος χαρακτήρας στις όψεις του κτιρίου, ο οποίος θα έχει αναφορά στις ιδιαίτερες μορφολογικές αρχές της μυκονιάτικης αρχιτεκτονικής αλλά ταυτόχρονα θα ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ενός μοντέρνου αεροδρομίου.
Το νέο αεροδρόμιο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021 και με συνολικές επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί έως το 2026, δύο εκατομμύρια επιβάτες, ενώ σήμερα διακινούνται στο αεροδρόμιο της Μυκόνου περίπου 1,3 εκατ. επιβάτες. Η έκτασή του αναμένεται με την ολοκλήρωση των έργων να φτάσει τα 13.000 τ.μ. από 10.000 τ.μ. που είναι σήμερα.