Η σχεδιαστική πρόταση του αρχιτεκτονικού γραφείου Façade, αφορά ένα κτίριο διώροφης κατοικίας με υπόγειο, στο προάστιο της Αγυιάς, βορειανατολικά της Πάτρας. Η συνθετική ιδέα βασίστηκε στην συνεχή αφαιρετική διαδικασία μορφοποίησης που επιτελέστηκε πάνω σε έναν μονολιθικό όγκο, ο οποίος αποτέλεσε την αφετηρία της διαδικασίας.
Στο πρώτο βήμα, από το συμπαγές αρχικό πρίσμα αφαιρέθηκε ένα κομμάτι του και σαν αποτέλεσμα δημιουργήθηκε η χωρική συνθήκη σχήματος L σε κάτοψη. Στο δεύτερο βήμα της διαδικασίας, αφαιρέθηκαν από τις όψεις επιμέρους ορθογώνια κομμάτια με αποτέλεσμα την δημιουργία των ημιυπάιθριων χώρων που χαρακτηρίζουν τις όψεις του κτιρίου.
Η ύπαρξη των ημιυπαιθρίων αυτών σε συνδυασμό με την υψομετρική διαφορά των δύο επιμέρους πρισμάτων που συνθέτουν την ογκοπλασία, δημιουργούν την προβολή του σχήματος L της κάτοψης στις όψεις του κτιρίου. Το σχήμα του L σε κάτοψη οδηγεί στην δημιουργία του μεγάλου κήπου του σπιτιού, που περικλείει το κτίριο και ο οποίος αποτελεί τον βασικό χώρο εκτόνωσης.
Στον κήπο αυτό είναι στραμμένοι όλοι οι χώροι διημέρευσης και διανυκτέρευσης του σπιτιού. Οι δύο χαρακτηριστικές ελιές που υπάρχουν στο κέντρο του κήπου, οι οποίες προϋπήρχαν στο σημείο αυτό και διατηρήθηκαν κατά την κατασκευή, αποτελούν το σημείο φυγής όλων των θεάσεων, σε όποιο χώρο του κτιρίου και να βρίσκεται κανείς, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.
English description: The design proposal by architectural studio Façade concerns a two-storey house in the suburb Agyia of Patras. The synthetic idea was based on the continuous subtractive shaping process performed on a monolithic volume, which was the starting point of the subtractive process.
Firstly, a piece was removed from the original solid prism and as a result the L-shaped plan was created. In the second step of the process, different rectangular pieces were removed from the facades creating the semi-outdoor spaces that compose the facade.
The detachment points of the different parts are emphasized by the materiality of the wood that has been used in them. The condition of these semi-οutdoor spaces, combined with the height difference of the two individual prisms of the building, create the projection of the L-shape plan on the facade.
Both the daytime and overnight areas of the house are directed to the garden, the main core of the house. The two characteristic olive trees in the center of the garden, preexisted on that very location and were preserved during construction, set all the viewpoints, from the inside of the house, at any time of the day.