Το επί χρόνια εγκαταλελειμμένο κτίριο επί της Ιπποκράτους 3-5, βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το κτίριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης, την ‘Τριλογία’ και την οδό Πανεπιστημίου. Ενόψει της εκ βάθρων ανακαίνισης του για την επαναφορά της αρχικής του χρήσης ως κτίριο γραφείων (1961), η Athens Creative ανέλαβε τον ανασχεδιασμό των όψεων και της Στοάς Ιπποκράτους.
Στόχος ήταν αφενός η ανάδειξη μιας εκσυγχρονισμένης φυσιογνωμίας σύμφωνα με τη νέα χρήση του αλλά και η δημιουργία μιας διαχρονικής ταυτότητας, τόσο όσον αφορά στην κεντρική όψη όσο και στη διαμπερή στοά του, ως στοιχεία που συμμετέχουν στη διαμόρφωση της εικόνας και της εμπειρίας της πόλης.
Ταυτόχρονα, η οπτική επαφή του κτιρίου με τον κεντρικό άξονα της οδού Πανεπιστημίου του δίνει άλλη βαρύτητα. Τέλος, η διαμπερότητα της στοάς προς την οδό Πανεπιστημίου αλλά και η σύνδεση της με τη γειτονική στοά (προς Χ. Τρικούπη) υπαγορεύουν τη δυναμική της ενεργοποίησής της για το δίκτυο κίνησης πεζών στην πόλη.
“Σχετικά με την κεντρική όψη, αποσκοπώντας σε μια ισορροπημένη ένταξή της στο κτισμένο περιβάλλον της, ο σχεδιασμός επιδιώκει να καταστήσει το κτίριο ορατό χωρίς να προσομοιάσει ή να ανταγωνιστεί τα γειτνιάζοντα του”.
Βάση του σχεδιασμού αποτελεί ο κάναβος, προβάλλοντας στην όψη το δομικό φορέα του κτιρίου ως ταυτότητα του. Ο χειρισμός του κανάβου βασίζεται σε λειτουργικές και τεχνικές απαιτήσεις. Αφενός τη μεγιστοποίηση των ανοιγμάτων για τον βέλτιστο ηλιασμό και αερισμό των μπροστινών χώρων και αφετέρου την κάλυψη της ανάγκης πυροπροστασίας μεταξύ των ορόφων.
Όσον αφορά στη Στοά Ιπποκράτους, στόχος της αρχιτεκτονικής μελέτης είναι η μετατροπή της από αδιέξοδο με ανεκμετάλλευτο απόθεμα καταστημάτων σε εμπορικό πέρασμα και σημείο συνάντησης. Μια ζωντανή στοά με κατάλληλες συνθήκες που θα την καταστήσουν πέρασμα.
Η προοπτική συνδιαλέγεται με την ελαφριά κατηφορική κλίση της στοάς και ο φωτισμός λειτουργεί διττά φωτίζοντας και σημαίνοντας την κίνηση και την είσοδο των πεζών. Στον κόμβο των στοών Ιπποκράτους-Πανεπιστημίου και Χ. Τρικούπη η οροφή ανοίγεται για να εισάγει φυσικό φως ξανά στην στοά όπως ήταν στα αρχικά σχέδια του 1961. Οι όψεις της στοάς, λόγω της περιορισμένης δυνατότητας επέμβασης, ομογενοποιούνται με την εφαρμογή μιας ενιαίας σήμανσης των καταστημάτων.
Η κεντρική είσοδος του κτιρίου (lobby), στο κέντρο της στοάς, αναδεικνύεται με τη συνέχιση των χαράξεων οροφής και δαπέδου στον χώρο υποδοχής εκτονώνοντας το σχεδιασμό και κατευθύνοντας τον πεζό στον πυρήνα του κτιρίου.