• Πρόσφατα έργα
    • Αρχιτεκτονικά
    • Design – Διακόσμηση
    • Μελέτες
    • Εργασίες
  • Δόμηση – Υποδομές
    • Ξενοδοχεία – Τουρισμός
    • Κατασκευές – Ακίνητα
    • Αστικές αναπλάσεις
    • Στατικά – Τοπογραφικά
  • Εξοικονόμηση – Ενέργεια
    • ΑΠΕ
    • Πράσινες επενδύσεις
    • Η/Μ Εγκαταστάσεις
    • Αυτοματισμοί – Τεχνολογία
  • Επιχειρήσεις
    • Εταιρικά Νέα
    • Ειδικές Τεχνολογίες
  • Αφιερώματα
  •  
Το Παλαιό Ελαιουργείο της Ελευσίνας μετασχηματίζεται σε σύγχρονο Διαχρονικό Μουσείο
20 Μαΐου 2025
Handwritten Collection: Ντεμπούτο στην Ελλάδα με παραθαλάσσιο ξενοδοχείο στο Ηράκλειο Κρήτης
20 Μαΐου 2025

Εθνική Τράπεζα: Ανθεκτικότητα επιδεικνύει ο ελληνικός τουρισμός – «Κλειδί» οι μακρινές αγορές

20 Μαΐου 2025
Κατηγορίες
  • Ξενοδοχεία – Τουρισμός
Ετικέτες
  • ανθεκτικότητα
  • ξενοδοχεία
  • προσδοκίες
  • τουρισμός

Παρά τις αβεβαιότητες της διεθνούς συγκυρίας, ο ελληνικός τουρισμός φαίνεται να διατηρεί ανοδική τροχιά για το 2025, σύμφωνα με τη νέα μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας στο πλαίσιο της σειράς «Τάσεις του επιχειρείν». Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν σε αύξηση αφίξεων μεταξύ 3% και 5%, σε ευθυγράμμιση με τις παγκόσμιες τάσεις.

Σε αυτή την εκτίμηση συνηγορούν: i) οι δείκτες αεροπορικής κίνησης (+10% στις αφίξεις 1ου τετράμηνου και +4% στις προγραμματισμένες θέσεις Μαΐου-Οκτωβρίου) και ii) οι προσδοκίες των ξενοδοχείων (+5% άνοδο αφίξεων το 2025 εκτιμούν οι ΜμΕ του κλάδου βάσει έρευνας της ΕΤΕ).
Σημειώνεται ωστόσο, ότι αυτές οι προσδοκίες συνοδεύονται από υψηλή αβεβαιότητα, καθώς οι διεθνείς γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις επηρεάζουν έντονα τη διάθεση για ταξιδιωτικές δαπάνες (ενδεικτικά ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές είναι 5 μονάδες χαμηλότερα του μακροπρόθεσμου μέσου όρου).
Καθώς ο ελληνικός τουρισμός έχει κάνει άλματα ανόδου την περίοδο 2013-2024 (αφίξεις: +63%), το ενδιαφέρον έχει μετατοπιστεί από τα ρεκόρ στο αναπτυξιακό πρότυπο. Έτσι, στη συνέχεια της ανάλυσης η ΕΤΕ εστιάζει στους άξονες (i) των αγορών και (ii) των προορισμών, καθώς είναι οι δύο κρίσιμες παράμετροι πάνω στις οποίες θα ορισθεί και θα βασισθεί ο σχεδιασμός μιας βιώσιμης αναπτυξιακής στρατηγικής.
Όσον αφορά τις προελεύσεις, οι «μακρινές» αγορές θα αποτελέσουν σημαντικό τμήμα της μεσοπρόθεσμης δυναμικής του κλάδου, συνεισφέροντας το ½ της ανόδου του παγκόσμιου τουρισμού την επόμενη 10ετία (όπως έχει ήδη αναδείξει η τράπεζα σε προηγούμενη μελέτη της). Σε αυτό το πλαίσιο, η προσέλκυση long-haul τουριστών θα επιτρέψει στην Ελλάδα τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο τουρισμού με μικρότερη εποχικότητα και υψηλότερη μέση δαπάνη.

Πηγή infographic: Εθνική Τράπεζα

Πρώτα σημάδια προς αυτή την κατεύθυνση εμφανίζουν οι επιδόσεις του χειμώνα, με τις ΗΠΑ να κερδίζουν μερίδιο (σε 7% από 6% το 2024) και παράλληλα να υπερέχουν σε όρους δαπάνης ανά άφιξη (διπλάσια έναντι λοιπών αγορών) και εποχικότητας (με ½ αφίξεων εκτός καλοκαιριού, έναντι ⅓ για λοιπές αφίξεις). Θετικά στην άνω προοπτική λειτουργεί η ενίσχυση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, με τις αγορές των ΗΠΑ (φθάνοντας τις περίπου 100 πτήσεις/εβδομάδα το καλοκαίρι 2025, σχεδόν διπλάσιες έναντι προ-πανδημίας) και της Κίνας (φθάνοντας τις περίπου 12 πτήσεις/εβδομάδα το καλοκαίρι 2025, σχεδόν τριπλάσιες έναντι προ-πανδημίας).
Εξετάζοντας το επίπεδο ανταπόκρισης των προορισμών στις τρέχουσες προκλήσεις και αξιοποιώντας τα ευρήματα της τακτικής μας έρευνας στα ελληνικά ξενοδοχεία, αναδεικνύεται ότι οι «ώριμες» τουριστικά περιοχές ακολουθούν μια αποτελεσματική και συνεκτική στρατηγική με διπλή στόχευση: (i) την ανταγωνιστικότητα και (ii) την προσαρμογή στις νέες τάσεις. Συγκεκριμένα, άνω των ⅔ αυτών έχει υλοποιήσει επενδύσεις κατά την προηγούμενη τριετία – με έμφαση στη μεγέθυνση (αυτόνομη ή μέσω συνεργασιών). Παράλληλα, έχουν προσαρμόσει σε μεγάλο βαθμό το σύνολο της στρατηγικής τους στα νέα δεδομένα της παγκόσμιας ζήτησης, με ποσοστά της τάξης του ½ να προχωρούν σε σχετικές πρωτοβουλίες ψηφιοποίησης, ενεργειακής αναβάθμισης και ανάδειξης τοπικών εμπειριών και προϊόντων.
Ωστόσο, τα ξενοδοχεία στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας αποδεικνύονται λιγότερο «κινητικά» στο σύνολο των παραπάνω παραμέτρων, με τη δυναμικότητά τους να είναι περίπου στο ⅓ αυτής των ώριμων όσον αφορά τις στρατηγικές μεγέθυνσης και περίπου στο ½ όσον αφορά τις στρατηγικές προσαρμογής στις νέες προτιμήσεις των ταξιδιωτών.
Καθώς οι αναδυόμενες παγκόσμιες τάσεις «ταιριάζουν» με το «νέο και εναλλακτικό» που μπορούν να προσφέρουν οι λιγότερο γνωστοί ελληνικοί προορισμοί, η υιοθέτηση μιας πιο αναπτυξιακής και στοχευμένης στρατηγικής (στα πρότυπα των ώριμων περιοχών) θα τους επιτρέψει να δρέψουν σημαντικά οφέλη από το νέο τουριστικό κύμα και παράλληλα θα επέτρεπε στην χώρα να επιτύχει πιο ισόρροπη ανάπτυξη.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: powergame.gr

Υποβάλλετε ένα άρθρο

Το όνομά σας *

Το email σας *

Το θέμα του άρθρου σας *

kataskevesktirion.gr
kataskevesktirion.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πηγή φωτογραφίας: Aria Hotels (ΔΤ)

11 Ιουνίου 2025

Aria Hotels: ATHENS 1890 – Το νέο ιστορικό στολίδι φιλοξενίας στην καρδιά της Αθήνας


Διαβάστε το άρθρο
6 Ιουνίου 2025

Επεκτείνεται η στρατηγική συνεργασία της Premia Properties με την Nordic Leisure Travel Group στον τομέα του τουρισμού


Διαβάστε το άρθρο

Το ξενοδοχείο KIVOTOS MYKONOS | Πηγή φωτογραφίας: KIVOTOS HOTELS (ΔΤ)

6 Ιουνίου 2025

Τα 5 αστέρων ξενοδοχεία Kivotos Mykonos και Kivotos Santorini εντάσσονται στην οικογένεια των Preferred Hotels & Resorts (pics)


Διαβάστε το άρθρο
4 Ιουνίου 2025

Η Hilton εγκαινιάζει το πρώτο Tapestry Collection ξενοδοχείο στο Ηράκλειο Κρήτης


Διαβάστε το άρθρο
3 Ιουνίου 2025

Εγκρίθηκε το επενδυτικό σχέδιο για τη δημιουργία πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας στην Πρέβεζα


Διαβάστε το άρθρο
3 Ιουνίου 2025

Άνοιξε τις πύλες του το Zélia Halkidiki – Το πρώτο ξενοδοχείο Destination by Hyatt στην Ελλάδα


Διαβάστε το άρθρο
Facebook __ Ακολουθήστε μας στο Facebook
Twitter __ Ακολουθήστε μας στο Twitter
Instagram __ Ακολουθήστε μας στο Instagram

Αναζήτηση

Επικοινωνήστε μαζί μας στο ακόλουθο email:

info[@]kataskevesktirion.gr

© 2025 Κατασκευές Κτιρίων. All Rights Reserved.