Οι αρχιτέκτονες Διονύσης Τσάσης και Ιωάννης Βλάχος ανέλαβαν την ανακατασκευή και τη ριζική ανακαίνιση του ιδιωτικού εκπαιδευτηρίο IDEA, συνολικής έκτασης 450 τ.μ., το οποίο βρίσκεται στον 3ο όροφο ενός κτιρίου επαγγελματικής χρήσης, στην περιοχή «Ξυλάδικα» της Δυτικής εισόδου της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Σε μια προσπάθεια διερεύνησης και προσδιορισμού ενός σύγχρονου τοπίου εκπαίδευσης υιοθετείται ένα νέο λεξιλόγιο που μεταφέρει και αποτυπώνει γεγονότα και στιγμές του δημόσιου χώρου του αστικού τοπίου στο δημόσιο χώρο του εκπαιδευτηρίου. Ο χώρος συγκροτείται από δύο διακριτές λειτουργικές ενότητες, την εκπαιδευτική και την διοικητική.
“Συνδετικό στοιχείο αυτών των δύο ενοτήτων αποτελεί ο κεντρικός πυρήνας που περιλαμβάνει την υποδοχή, τη γραμματεία και τους βοηθητικούς χώρους υγιεινής”.
Στη νότια πλευρά αναπτύσσεται η εκπαιδευτική ενότητα, η οποία αποτελείται από 4 αίθουσες διδασκαλίας οι οποίες αρθρώνονται περιμετρικά του κεντρικού χώρου – πλατείας. Στη βόρεια πλευρά χωροθετούνται τα γραφεία διοίκησης γραμμικά, κατά μήκος ενός κεντρικού διαδρόμου.
Η ροϊκότητα του χώρου, το στοιχείο της έκπληξης, το απρόοπτο, η διαφάνεια, η συνέχεια, η συνεύρεση, το ίχνος – γραφικό αποτύπωμα που συνθέτουν τον αστικό χώρο και δημιουργούν συνθήκες εμπειρίας, αποτέλεσαν ζητούμενα του σχεδιασμού.
Η γεωμετρία και η ποικιλία των μορφών που συγκροτούνται πάνω στη λογική της ασυνέχειας, η διαφάνεια των διαχωριστικών, η διακριτικότητα των νέων κατασκευώνως προς το υφιστάμενο κέλυφος καθώς και η υιοθέτηση της οπτικής επικοινωνίαςως βασική συνθετική αρχή αποτελούν τις σχεδιαστικές επιλογές που προσπαθούν να διαχειριστούν το ζήτημα ενός πολυαισθητηριακού δημόσιου χώρου.
English description: Architects Dionysis Tsasis and Ioannis Vlachos completed the reconstruction and total renovation of the private school IDEA, with a total area of 450 sq.m., which is located on the 3rd floor of a building for professional use, in the area ‘Xyladika’ on West entrance of the city of Thessaloniki.
In an effort to explore and define a modern educational landscape, a new vocabulary is adopted that conveys and captures events and moments of the public space of the urban landscape in the public space of the school. The space consists of two distinct functional units, the educational and the administrative.
On the south side, the educational unit is developed, which consists of 4 classrooms which are articulated around the central area – square. On the north side, the administration offices are located linearly, along a central corridor.
The fluidity of the space, the element of surprise, the unexpected, the transparency, the continuity, the meeting, the trace – graphic imprint that compose the urban space and create conditions of experience, were issues of design.
The geometry and variety of shapes formed on the logic of discontinuity, the transparency of the partitions, the discretion of the new structures in relation to the existing shellas well as the adoption of visual communication as a basic synthetic principle are the design options that try to manage the issue of a multi-sensory public space.