Τις κυρίαρχες τάσεις στον τομέα των boutique ξενοδοχείων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις διεθνείς αγορές, αλλά και τους βασικούς άξονες της εταιρικής στρατηγικής της, που ανταποκρίνονται στο νέο μοτίβο ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, παρουσίασε η εταιρεία διαχείρισης boutiquehotels & villas με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα ετών παρουσίας στον ελληνικό τουριστικό χάρτη.
Τα στοιχεία έως το Μάρτιο 2025 αποτυπώνουν τη δυναμική σημαντικών περιοχών για τον ελληνικό τουρισμό. Σύμφωνα με την ανάλυση της SquareLime και συγκεκριμένα για τις Κυκλάδες:
Η Μύκονοςπρος το παρόν για το 2025 δεν παρουσιάζει απτές ενδείξεις ανάκαμψης, ενώ χαρακτηριστική είναι η μείωση της μέσης τιμής πώλησης και η επανεξέταση της εποχικότητας με στόχο την προσαρμογή τιμολόγησης.
Για την Ίο, η παραδοσιακή highseason (Ιούλιος-Αύγουστος) δεν έχει προς το παρόν επιδείξει τη δυναμική προηγούμενων ετών, παρόλα αυτά η μέση τιμή παραμένει σταθερή. Η πληρότητα του νησιού επηρεάζεται σημαντικά από την αντίστοιχη τηςΣαντορίνης.
Στην Πάρο, ο Μάϊος και ο Ιούνιος 2025 έχουν φτάσει ήδη στο 75% της συνολικής ζήτησης, συγκριτικά με το αντίστοιχο δίμηνο του 2024, ενώ σημειώνεται αύξηση κρατήσεων σε low season μήνες, όπου τα αεροπορικά εισιτήρια είναι πιο οικονομικά. Η Πάρος ωφελείται από την επιλογή ταξιδιωτών να ταξιδεύουν σε περιόδους valueformoney και η σταδιακή ανακατανομή της ζήτησης οδηγεί σε μεγαλύτερη διάρκεια της σεζόν.
Τέλος η Νάξος, που αποτελεί το πιο ώριμο μοντέλο ανάπτυξης προορισμού στο χαρτοφυλάκιο της Square Lime, παρουσιάζει και το 2025 αύξηση 10%-15% στις πληρότητες χωρίς απώλεια ταυτότητας και με έλεγχο στη διανομή, διαμορφώνοντας ένα πραγματικό παράδειγμα σταδιακής και βιώσιμης ανάπτυξης.
Την ίδια ώρα και παρά τις διακυμάνσεις που παρατηρούνται στις Κυκλάδες, η Αθήναπαρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία με αύξηση συνολικής πληρότητας 10% και αύξηση της μέσης τιμής πώλησης 5%-10%.
Αλλά και για τη Μάνη υπάρχει δυναμική άνοδος της ζήτησης, ιδιαίτερα από τα τέλη Μαΐου έως και τον Οκτώβριο, με έμφαση το μήνα Αύγουστο, καθώς μεγαλώνει συνεχώς το ενδιαφέρον από Ευρωπαίους που αναζητούν δροσερότερους και πιο ήσυχους προορισμούς εντός καλοκαιριού. Έτσι στην περιοχή η αύξηση της συνολικής πληρότητας φτάνει το 20%, κάτι στο οποίο βοηθά και η ενισχυμένη αεροπορική συνδεσιμότητα μέσω του Αεροδρομίου Καλαμάτας.
«Σε μια βιομηχανία όπως ο τουρισμός, που μεταβάλλεται δυναμικά τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, προκειμένου να προσαρμοστεί στις διαρκώς αυξανόμενες προκλήσεις, το βασικό ζητούμενο σήμερα είναι η φιλοξενία με νόημα, που μετριέται σε συναισθήματα και εμπειρίες», σχολιάζει οιδρυτής της SquareLime, κ. Βασίλης Λαπαναΐτης.
Πηγή φωτογραφίας: Square Lime (ΔΤ)
Οι διεθνείς αγορές
Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς τάσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το τμήμα αναλύσεων της Square Lime έως τον Μάρτιο φέτος, η ζήτηση στηνΕυρώπηπαραμένει σταθερή, αλλά με «αυξημένη ευαισθησία» στις τιμές και έμφαση στην αυθεντικότητα και την ανάδειξη της τοπικής κουλτούρας. Σε γενικές γραμμές, η οικονομική αστάθεια που καταγράφεται συνολικά στην Ευρώπη, επηρεάζει και τον προγραμματισμό των ταξιδιωτών. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τιςΗΠΑ, όπου οι ανησυχίες για ύφεση και η αστάθεια του δολαρίου έναντι του ευρώ επηρεάζουν τις αποφάσεις για ταξίδια στην Ευρώπη και την Ελλάδα, παρότι η ζήτηση εμφανίζεται αυξημένη έως και κατά 20%.
Τα βασικότερα συμπεράσματα είναι ότι η μείωση του χρόνου μεταξύ κράτησης και άφιξης καθιστά την ευελιξία σε τιμές, όρους και προσφορές κρίσιμη, ενώ και οι επιθετικές στρατηγικές των OTAs (Online Travel Agencies επηρεάζουν τις τιμές και μειώνουν τα περιθώρια κέρδους. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι οι επισκέπτες αποφεύγουν πλέον τον συνδυασμό υψηλής θερμοκρασίας, κοσμοσυρροής και κόστους, επομένως η στρατηγική ανάπτυξη σε Μάιο, Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο γίνεται προτεραιότητα.
Πηγή φωτογραφίας: Square Lime (ΔΤ)
Η στρατηγική της SquareLime
Το νέο μοτίβο ανάπτυξης, που αλλάζει τον χαρακτήρα του ελληνικού τουρισμού, δημιουργεί ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις. Η Square Lime έχει στον πυρήνα της φιλοσοφίας της τρεις βασικούς άξονες:
Smallisbeautiful: Επένδυση σε μικρές μονάδες, γιατί εκεί κρύβεται η αυθεντικότητα.
Luxurywithmeaning: Η πολυτέλεια που μας αφορά είναι ουσιαστική, όχι επιφανειακή.
Sustainabilityethos:Η βιωσιμότητα δεν είναι τάση. Είναι δέσμευση.
Κάνοντας πράξη αυτή τη φιλοσοφία και μετατρέποντας τις προκλήσεις σε ευκαιρίες, η SquareLime εστιάζει τη στρατηγική της στον ολιστικό σχεδιασμό των εμπειριών που προσφέρει, θέτοντας ως προτεραιότητα η τουριστική εμπειρία να απλώνεται σε όλο τον προορισμό και όχι μόνο στο ξενοδοχείο. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη, ενισχύονται οι τοπικές κοινωνίες και οι παραγωγοί, εξισορροπούνται οι επιπτώσεις του τουρισμού σε περιβάλλον, υποδομές και πολιτισμό, και αυξάνεται η ικανοποίηση των επισκεπτών, μέσω της αυθεντικής σύνδεσης με τον τόπο.
Παράλληλα, επενδύει στη στρατηγική ανάπτυξης ταυτότητας, ώστε κάθε ξενοδοχείο, κάθε προορισμός, κάθε εμπειρία που δημιουργεί να ξεκινά από μια ιστορία. Για την Square Lime, η στρατηγική του brand δεν είναι απλώς ένα εργαλείο επικοινωνίας — είναι ο πυρήνας που γεννά αφήγηση, περιεχόμενο και αυθεντική σύνδεση.
Με το 62% των κρατήσεων στα καταλύματά της να γίνεται απευθείας ή μέσω luxury travel advisors, εδώ και 10 χρόνια η SquareLime αφήνει στον ελληνικό τουριστικό χάρτη ένα αποτύπωμα που δεν μετριέται μόνο σε μονάδες, αλλά σε εμπιστοσύνη, συνέπεια και σύνδεση με τους τόπους και τους ανθρώπους τους.