Sani Resort: Απέσπασε το βραβείο “Best Design Hotel” στα “Connoisseur Circle Hospitality Awards”
8 Μαρτίου 2019Villa White: A formalistic and fluid summer – holiday house with minimal design in Porto Heli, Greece [pics]
8 Μαρτίου 2019Ο πολυτελής τουρισμός, ο λεγόμενος και ως υψηλών βαλαντίων, γνωρίζει μια νέα περίοδο άνθησης στην Ελλάδα, καθώς μέσα στο 2018, αρκετά “luxury” ξενοδοχεία, έκαναν αισθητή την παρουσία τους στην εγχώρια τουριστική αγορά. Αυτό το συμπέρασμα αποτυπώνεται σε έρευνα της Horwath HTL, “European Hotel & Chains Report 2019”, που παρουσιάστηκε στο International Hotel Investment Forum 2019 και πραγματοποιήθηκε το διάστημα 4 -6 Μαρτίου 2019, στο Βερολίνο.
Την ίδια ώρα, η έρευνα εστιάζει την προσοχή της στο γεγονός, ότι οι αλυσίδες ξενοδοχείων, για την περσινή χρονιά, αύξησαν το μερίδιό τους κατά 4% στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά, ενώ οι ξενοδοχειακές μονάδες που ανήκουν σε brand, hotel group ή family group διαθέτουν το 38% της συνολικής δυναμικότητας δωματίων
Στην Ελλάδα, η οποία συμπεριλήφθηκε στην έρευνα για πρώτη φορά, τα Hotel Groups, Family Groups και Brands κατέχουν το 8% της συνολικής αγοράς και το 12% της δυναμικότητας δωματίων.
Αξίζει να σημειωθεί, πως το 2018 οι διεθνείς αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12.1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών αποτυπώνοντάς με αυτόν τον τρόπο τις ανοδικές τάσεις της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Επιπλέον, κατά το 2018 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21.6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας.
Έχοντας ως βασικό στόχο να διερευνηθεί σε βάθος η διείσδυση των Hotel Groups, Family Groups και Brands έναντι των ανεξάρτητων ξενοδοχείων στην ευρωπαϊκή αγορά, η Horwath HTL προχώρησε στην ανάλυση 22 ευρωπαϊκών αγορών με συνολική δυναμικότητα 150.000 ξενοδοχείων και πάνω από 6 εκατ. δωματίων.
Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων η αγορά των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων κατέχει πλέον το 13% της συνολικής αγοράς, και το 38% της δυναμικότητας δωματίων, ενώ κάθε ξενοδοχείο που ανήκει σε αλυσίδα ή όμιλο διαθέτει κατά μέσο όρο 131 δωμάτια σε σύγκριση με τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που διαθέτουν κατά μέσο όρο 61 δωμάτια.
Παράλληλα, η έρευνα χαρτογραφεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2018, το ύψος τους καθώς και την προέλευση των κεφαλαίων δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ευρώπη.
Ο κ. Ξενοφών Πετρόπουλος, Country Director του ελληνικού γραφείου της Horwath HTL δήλωσε για την έρευνα: «Το εύρος και η ανάλυση που διαθέτει η φετινή έρευνα την καθιστά ένα πολύτιμο εργαλείο τόσο για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων όσο και για τους επενδυτές. Αποτυπώνει με ακρίβεια την θέση των ξενοδοχειακών ομίλων στην ευρωπαϊκή αγορά και χαρτογραφεί πλήρως την ανάπτυξη των εγχώριων επιχειρήσεων. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός πως φέτος στην έρευνα, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά και η Ελλάδα, χάρη στη συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και τα στοιχεία που μας διέθεσε».