Νυχτερινή άποψη της κεντρικής εισόδου επί της οδού Άρνης © Δημήτρης Πούπαλος
Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε ήσυχο δρόμο και σε πολύ μικρή απόσταση από σταθμό του μετρό στο κέντρο της Αθήνας. Αρκετοί πελάτες του είναι επαναλαμβανόμενοι και σε μεγάλο ποσοστό διαμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα (ενίοτε και για παραπάνω από μήνα). Έτσι, ήταν βασικό για τα δωμάτια να διαθέτουν άνετο χώρο εργασίας εκτός του υπνοδωματίου, οριοθετημένο χώρο φαγητού και την άνεση ενός σαλονιού.
Νυχτερινή άποψη της κεντρικής εισόδου επί της οδού Άρνης © Δημήτρης Πούπαλος

Νυχτερινή άποψη της κεντρικής εισόδου επί της οδού Άρνης © Δημήτρης Πούπαλος

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία ζήτησε το ριζικό ανασχεδιασμό όλων των εσωτερικών χώρων (σε σύνολο περίπου 1.500 τ.μ.). Σημειώνεται ότι στην ίδια εταιρεία ανήκει το ξενοδοχείο Crowne Plaza Athens City Centre που βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση, καθώς και το Holiday Inn Athens – Attica Ave. Airport West – έτσι ήταν βασικό ζητούμενο να διατηρηθούν οι ποιοτικές προδιαγραφές υλικών και ύφους που να αντιστοιχούν στα υπόλοιπα ξενοδοχεία του ομίλου και να ανταποκρίνονται στην κατηγορία των 5 *.
Νυχτερινή άποψη της κεντρικής εισόδου © Δημήτρης Πούπαλος

Νυχτερινή άποψη της κεντρικής εισόδου επί της οδού Άρνης © Δημήτρης Πούπαλος

Σουίτες – Γενική Διάταξη  

Συνολικά το ξενοδοχείο διαθέτει 34 σουίτες 3 βασικών τύπων και μέσης επιφάνειας 35-40 τ.μ. η καθεμία, οι οποίες κατανέμονται σε 5 ορόφους. Ο σχεδιασμός έγινε κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο χώρος να είναι ενιαίος και άνετος αλλά ταυτόχρονα να δημιουργούνται διακριτοί υπο-χώροι με διαφορετικές χρήσεις.
Άποψη τυπικής σουίτας – ο φωτισμός ήταν καθοριστικό στοιχείο του σχεδιασμού και προσεγγίστηκε με στόχο τη μέγιστη δυνατή ευελιξία © Δημήτρης Πούπαλος

Άποψη τυπικής σουίτας – η ειδική κατασκευή καθρέφτη με δύο διαφορετικές τεχνικές προσδίδει ένα χαρακτήρα πολυτέλειας στο χώρο © Δημήτρης Πούπαλος

Με αυτό το σκεπτικό, ο χώρος της ντουλάπας έχει ενοποιηθεί με το πολυκουζινάκι και σε σχέση με το τραπέζι οριοθετεί το χώρο φαγητού. Το ίδιο τραπέζι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μεγάλο γραφείο. Έτσι, ο ίδιος χώρος μπορεί να μετατραπεί σε χώρο εργασίας (για τους επισκέπτες μακράς διαρκείας). Η διάταξη του τραπεζιού σε σχέση με τα μεγάλα ανοίγματα καθιστά την εργασία άνετη και ξεκούραστη.
Άποψη τυπικής σουίτας © Δημήτρης Πούπαλος

Οι σουίτες του 4ου και 5ου ορόφου αντιμετωπίστηκαν με κεντρικά τοποθετημένο ελαφρύ διαχωριστικό © Δημήτρης Πούπαλος

Στο σαλόνι ο καναπές είναι διθέσιος, ευρύχωρος και πτυσσόμενος με δυνατότητα να γίνει κρεβάτι για να φιλοξενήσει 2 άτομα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η σουίτα απευθύνεται σε οικογένειες μέχρι 4 ατόμων.
Άποψη του λουτρού τυπικής σουίτας © Δημήτρης Πούπαλος

Άποψη του wc επισκεπτών του ξενοδοχείου © Δημήτρης Πούπαλος

Στο χώρο του υπνοδωματίου η τηλεόραση στρέφεται με ειδική βάση. Κάτω από αυτήν υπάρχει συρόμενο ράφι για την τοποθέτηση υπολογιστή ή άλλου ψηφιακού μέσου (iPad, iPod, κλπ.) το οποίο, συνδεόμενο με την τηλεόραση και το ηχοσύστημα (media hub) παρέχει τη δυνατότητα αναπαραγωγής ήχου και ταινιών. Στο δωμάτιο υπάρχει πλήρες ηχοσύστημα με διάφορα σημεία twitter και sub-woofer.
Το κιγκλίδωμα διατηρήθηκε και επαχρωματίστηκε σε συνδυασμό με επαναπροσδιορισμό της ταπετσαρίας και των ανελκυστήρων έτσι ώστε να παρουσιάσει μια σειρά από στοιχεία art deco © Δημήτρης Πούπαλος

Ειδικά για τα δωμάτια επί του οπισθίου ακαλύπτου τοποθετήθηκε σκελετός με υαλοπίνακες που καλύφθηκαν με αδιάβροχο αυτοκόλλητο βινυλικού τύπου με μοτίβα από τη σκιά φυτικού υλικού. Αυτά σε συνδυασμό με τις ζαρντινιέρες και το “πραγματικό” φυτικό υλικό δημιουργούν την ψευδαίσθηση του κήπου. Τα δωμάτια της πρόσοψης διαθέτουν όλα άνετο εξώστη. Τα δωμάτια των εσοχών (εσοχή Α’ – εσοχή Β’) διαθέτουν επιπροσθέτως αυτόνομη βεράντα με ζαρντινιέρες.
Ο διάδρομος επαναπροσδιορίστηκε τόσο σε σχέση με το φωτισμό, τις επενδύσεις, όσο και ως προς τη σήμανση-αρίθμηση των σουιτών © Δημήτρης Πούπαλος

Ύφος Σχεδιασμού

Ζητήθηκε ο σχεδιασμός να δίνει την αίσθηση της πολυτέλειας αποφεύγοντας το έντονα κλασικό ύφος και τείνοντας προς την γεωμετρία μιας σύγχρονης προσέγγισης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο υιοθετήθηκαν επιμέρους κλασικά στοιχεία που όμως προσαρμόστηκαν σε καθαρές γραμμές και αντίστοιχα υλικά.
Άποψη του κυρίως χώρου υποδοχής με έμφαση σε photo-op στοιχεία © Δημήτρης Πούπαλος

Άποψη του κυρίως χώρου υποδοχής – επιμέρους καθιστικά © Δημήτρης Πούπαλος

Για παράδειγμα, στο χώρο υποδοχής (lobby) χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό ο τεχνογρανίτης σε συνδυασμό με σκελετό σε τελείωμα μπρούτζου, ενώ στα δωμάτια το τραπέζι μέσης και τα κομοδίνα διαθέτουν inox σκελετό και κάλυψη λευκού τεχνογρανίτη.
Άποψη του χώρου υποδοχής πριν από την ανακαίνιση © Δημήτρης Πούπαλος

Ειδικά στο χώρο του κλιμακοστασίου υπήρχε δέσμευση σχετικά με το δάπεδο και το κιγκλίδωμα και ζητήθηκε να διατηρηθούν. Με την αλλαγή των χρωμάτων, τον ανασχεδιασμό του φωτισμού (χρησιμοποιώντας κάποια ήδη υπάρχοντα φωτιστικά) και την κατάλληλη επιλογή ταπετσαριών (γενική-διακοσμητική) δημιουργήθηκε ένας συνδυασμός που παραπέμπει σε  art-deco και συνδυάζει κλασικά και σύγχρονα στοιχεία σε ένα ατμοσφαιρικό σύνολο.
Άποψη της τυπικής σουίτας πριν από την ανακαίνιση © Δημήτρης Πούπαλος

Σε όλους τους χώρους έγινε η επιλογή διακριτικών χρωμάτων γήινων αποχρώσεων προκειμένου για μέγιστη μελλοντική ευελιξία. Η αίσθηση της πολυτέλειας επιδιώχθηκε αφενός με τα διακοσμητικά στοιχεία και αφετέρου με τα υφάσματα και τις ταπετσαρίες.
Άποψη της τυπικής σουίτας πριν από την ανακαίνιση © Δημήτρης Πούπαλος

Στα δωμάτια, επάνω από τον καναπέ τοποθετήθηκε ένας μεγάλος καθρέφτης με δύο είδη γυαλιού σε σχέδιο ομόκεντρων κύκλων (ειδική κατασκευή κατά παραγγελία) ο οποίος λειτουργεί ως εστιακό σημείο του χώρου (focal point) και πολλαπλασιάζει το φωτισμό και την αίσθηση της ευρυχωρίας. Τα υφάσματα αποτελούν μια σύνθεση από απλά γεωμετρικά μοτίβα με διαφορετική υφή και χρώμα ανάλογα με την περίπτωση.
Σημαντικό στοιχείο στην επιλογή των υλικών διαμόρφωσης του λόμπι η διακόσμηση, η οποία προβλέφθηκε από την αρχή και όχι εκ των υστέρων © Δημήτρης Πούπαλος

Υλικά – Κατασκευή

Τα βασικά κριτήρια για την επιλογή των υλικών ήταν:
  • Η εύκολη συντήρηση και καθαρισμός.
  • Οι υψηλές προδιαγραφές για αντοχή σε πυρκαγιά, κρούσεις και φθορές.
Όλοι οι χώροι στα δωμάτια και το κλιμακοστάσιο επενδύθηκαν με επαγγελματική ταπετσαρία βινυλικού τύπου υψηλών προδιαγραφών. Στα δωμάτια αποξηλώθηκε η υπάρχουσα μοκέτα και αντικαταστάθηκε με αδιάβροχο δάπεδο PVC με υποδομή φελλού για βέλτιστη ηχομόνωση.
Tα οπισθοφωτιζόμενα στοιχεία – λουλούδια επιλέχθηκαν ως το χαρακτηριστικό photo-op στοιχείο του χώρου υποδοχής © Δημήτρης Πούπαλος

Για όλα τα ξυλουργικά χρησιμοποιήθηκε scratch-proof φορμάϊκα. Η είσοδος στο κτίριο επανασχεδιάστηκε. Στη σκάλα εισόδου προστέθηκαν πλευρικά στηθαία με κάλυψη μαρμάρου και πλευρικό φωτισμό σήμανσης ενώ προστέθηκε νέα ράμπα (μεταλλική κατασκευή) και στέγαστρο.
Άποψη χαρακτηριστικού δωματίου © Δημήτρης Πούπαλος

Φωτισμός

Η κυριότερη αρχή σχεδιασμού για το φωτισμό ήταν η ευελιξία διαφορετικών δυνατοτήτων – σεναρίων χρήσης. Ο ατμοσφαιρικός, έμμεσος φωτισμός με σημειακές εξάρσεις εντοπισμένου φωτισμού, η αντίθεση των πιο φωτισμένων με τις πιο ηθελημένα σκοτεινές περιοχές λειτουργεί με τρόπο σκηνογραφικό.
Άποψη χαρακτηριστικού δωματίου © Δημήτρης Πούπαλος

Σε όλους του χώρους αποφεύγεται η θάμβωση με απευθείας φωτισμό και παράλληλα συνδυάζονται διαφορετικού τύπου φωτιστικές πηγές όπως ο κρυφός φωτισμός από την οροφή, τα επιτοίχια και τα επιδαπέδια φωτιστικά.
Η σήμανση έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό των κοινόχρηστων χώρων – η αρίθμηση στα δωμάτια επισημαίνεται σε μεταλλική επιφάνεια κομμένη στο lazer και οπισθοφωτιζόμενο plexiglass © Δημήτρης Πούπαλος

Συγκεκριμένα για το φωτισμό της οροφής στα δωμάτια πρέπει να αναφερθεί η χρήση καμπύλης περιμετρικής γύψινης ανταύγειας που επενδύθηκε με ταπετσαρία μέχρι την εσοχή προκειμένου για καλύτερη αίσθηση του όγκου του φωτισμού στον κύριο χώρο.
Λεπτομέρεια από τον εσωτερικό χώρο της σουίτας © Δημήτρης Πούπαλος

Στο χώρο εισόδου, το γεωμετρικό μοτίβο στο δάπεδο ήταν δεσμευτικό – έτσι επαναλήφθηκε στην οροφή με τη δημιουργία 3 τετράγωνων όγκων με έντονο περιμετρικό πλαίσιο γυψοσανίδας και ελαστική οπισθοφωτιζόμενη οροφή. Εσωτερικά ο φωτισμός γίνεται με ταινίες φωτοδιόδων (LED).
Λεπτομέρεια από τον εσωτερικό χώρο της σουίτας © Δημήτρης Πούπαλος

Εκτός από τις οροφές, στο χώρο υποδοχής η έννοια της κορνίζας επαναλήφθηκε και στους πλευρικούς τοίχους με τη δημιουργία κρυφού φωτισμού με καμπύλα γύψινα τεμάχια. Το κύριο διακοσμητικό αντικείμενο του χώρου υποδοχής είναι οι 2 σειρές από οπισθοφωτιζόμενες επιφάνειες με εικόνες από λουλούδια έντονων χρωματισμών.
Άποψη του εσωτερικού κλιμακοστασίου © Δημήτρης Πούπαλος

Η υλοποίηση του έργου είχε συνολική διάρκεια 5 μηνών. Το τελικό ζητούμενο της ανακαίνισης ήταν η δημιουργία ενός χώρου με διακριτή ταυτότητα, αίσθηση οικειότητας και σπιτικής άνεσης σε συνδυασμό με την πολυτέλεια μιας άνετης φιλοξενίας.
Κάτοψη τυπικής σουίτας, © Χάρης Παπαϊωάννου & Συνεργάτες

Στοιχεία & Συντελεστές Έργου:

Έργο: Ανακαίνιση ξενοδοχείου 4* «Holiday Suites», Τοποθεσία: Οδός Άρνης 4 – Ιλίσσια – Αθήνα, Aρχιτεκτονική Mελέτη: Χάρης Παπαϊωάννου & Συνεργάτες, Mελέτη Εσωτερικών Χώρων: Χάρης Παπαϊωάννου – Αφροδίτη Τσουκαλά, Eπίβλεψη: Χάρης Παπαϊωάννου – Αφροδίτη Τσουκαλά, Συνεργάτης: Κωνσταντίνος Κοντογιάννης, Υπεύθυνος Μηχανικός Έργου: Γιάννης Κεσκίνογλου, Συνολικό Εμβαδό Κτιρίου: 1.500,00 m², Xρόνος Μελέτης: 2016, Xρόνος Κατασκευής: 2017, Παρουσίαση Κειμένου: Χάρης Παπαϊωάννου & Συνεργάτες, Φωτογράφιση: Δημήτρης Πούπαλος

Σχόλια

σχόλια