Η πρόταση του νηπιαγωγείου στην πόλη του Άμστερνταμ έχει ως σκέψη αφετηρίας τη δημιουργία ενός «ανοιχτού-σχολείου», όπου το κτήριο θα έχει άμεση σχέση με το δημόσιο χώρο.
Επηρεασμένοι από τις παιδικές χαρές του Aldo Van Eyck, που κατασκευάστηκαν σε πολλά σημεία της πόλης του Άμστερνταμ, και την ιδεολογία του, κατά την οποία τα παιδιά βλέπουν ολόκληρη την πόλη ως παιδική χαρά, οι αρχιτέκτονες θέλησαν να δημιουργήσουν ένα χώρο που θα εντασσόταν στο Άμστερνταμ με τέτοιο τρόπο ώστε να «ανοίγεται» σε αυτό και να αφορά την πόλη.
Έτσι, η πρόταση συνδυάζει εκπαιδευτικές αίθουσες διδασκαλίας με αίθρια, τα οποία ρυθμίζουν τις διαφορετικές διαβαθμίσεις ιδιωτικότητας, και οριοθετούνται από τα βασικά γεωμετρικά σχήματα, δηλαδή τον κύκλο, το τετράγωνο και το τρίγωνο.
Όπως υποστήριζε έντονα και ο Aldo Van Eyck, τα βασικά σχήματα βοηθούν το μυαλό των παιδιών να οργανώσει και να μάθει διαδραστικά τις βασικές δομές του αρχιτεκτονικού χώρου και να λειτουργήσει με βάση αυτές, καθώς ο φυσικός, ο απτός σχηματισμός είναι εξίσου σημαντικός με τον πνευματικό.
“Το συγκεκριμένο έργο συμμετέχει στην 9η Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων που διοργανώνει το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής στοΜουσείο Μπενάκη”.
Η παρούσα πρόταση του νηπιαγωγείου είναι, λοιπόν, μία στέγη – πλατφόρμα με ανοίγματα που μεγιστοποιούν το φυσικό φωτισμό στις αίθουσες διδασκαλίας και με αυλές που αλληλοσυνδέονται έτσι ώστε τα παιδιά να είναι ελεύθερα να παίζουν και να μαθαίνουν σε προστατευμένες περιοχές κατά τις ώρες της τάξης.
Επίσης, υπάρχει άμεση επαφή με τον εξωτερικό χώρο κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα παιδιά να συνδέονται με τη φυσική διαμόρφωση της πόλης τους.
Τέλος, το νηπιαγωγείο σχεδιάστηκε για να είναι ανοιχτό στο κοινό και να συνδέεται με τον δημόσιο χώρο προκειμένου να διατηρήσει και να μεγιστοποιήσει τις τρέχουσες πολιτιστικές δραστηριότητες που διοργανώνει ο σύλλογος Stichting Het Stenen Hoof.
Δημιουργήθηκαν, λοιπόν, χώροι όπου μπορούν να οργανώνονται διάφορα δρώμενα και επιπλέον ολόκληρο το νηπιαγωγείο μπορεί να ανοίξει με τέτοιο τρόπο ώστε οι χώροι του να μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην περιοχή.
Στοιχεία & Συντελεστές Μελέτης:
Τίτλος Μελέτης:Σχεδιασμός νηπιαγωγείου στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, Διαγωνισμός – Διάκριση:Γ’ βραβείο σε Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό, Αρχιτεκτονικό Γραφειο: Fiore Architects, Ομάδα Μελέτης: Φλώριαν / Γιάννης Λιάκος – Αλέξης Βισβίνης – Ειρήνη Μαρκαντωνάτου, Χρονολογία: 2016, Κείμενο Παρουσίασης & 3DΑπεικόνισεις:Fiore Architects
English Description: Architectural proposal for the creation of a new Kindergarten in the city of Amsterdam, Netherlands by Fiore Architects
This playschool proposes the creation of a new children´s day care in the city of Amsterdam, whose starting point is children playgrounds in relation with public spaces. Influenced by Aldo’s Van Eyck’s playgrounds, which were built all over the city of Amsterdam, and his ideology where the children see the whole city as a playground, architects wanted to create a space that would become part of Amsterdam and would open up and relate to the city.
On that way the proposal combines educational classrooms with patios that set different privacy gradients organized by the basic geometrical shapes, circle square triangle. As Aldo Van Eyck so strongly believed, the basic shapes help the children’s mind to organize, function and learn unconsciously about the basic structures in an architectural space in a way where the physical formation is just as important as an intellectual.
“This specific project participates in the 9th Biennale of Young Greek Architects organized by the Hellenic Institute of Architecture at Benaki Museum”.
So the kindergarten is mainly a roof – platform with openings that maximize the sun light and educational classrooms with patios which relate to each other in a way where the children are free to play and learn in protected areas during class hours.
Also there is direct contact with the outside in a way that the children relate to the physical formation of their city. Lastly, the kindergarten was designed to be open to the society and to relate with the public space, in order to maintain and maximize the current cultural activities organized by the Stichting Het Stenen Hoof association.
So architects created spaces were different events can be held and, in addition to that the whole kindergarten can be opened up in a way that its spaces can be used in combination with the events held in the area.
Project Title:Kindergarten in the city of Amsterdam / Netherlands, Status:3rd Prize in International Architectural Competition, Architects: Fiore Architects, Design Team: Florial Liakos – Alexis Visvinis – Irene Marcantonatou, Date: 2016, Text Description & 3DResolution:Fiore Architects