Απεβίωσε σε ηλικία 102 ετών, ο κινεζοαμερικανός μοντερνιστής αρχιτέκτονας Γιου Μιν Πέι, ένας από τους γνωστότερους του 20ου αιώνα, σύμφωνα με όσα έγραψε η εφημερίδα «The New York Times». Ο γιος του, Τσεν Τσουνγκ Πέι, δήλωσε στην Νεουορκέζικη εφημερίδα ότι ο πατέρας του πέθανε κατά τη διάρκεια της νύχτας της Τετάρτης προς Πέμπτη.
Ανάμεσα στα πιο γνωστά δημιουργήματα του Γιου Μιν Πέι συγκαταλέγονται οι γυάλινες πυραμίδες που αποτελούν την είσοδο του μουσείου του Λούβρου, ο ουρανοξύστης της Bank of China στο Χονγκ Κονγκ, η προεδρική βιβλιοθήκη του Τζον Φ. Κένεντι στη Βοστόνη κ.ά.
Ο Γιου Μιν Πέι γεννήθηκε στην επαρχία Guangzhou της Κίνα στις 26 Απριλίου 1917. Εκπαιδεύτηκε αρχικά στο πανεπιστήμιο St. John στη Σανγκάη και έπειτα στο κολέγιο St. Paul του Χονγκ Κονγκ, πριν μεταναστεύσει στις Ηνωμένες Πολιτείες σε ηλικία 18 ετών.
Το 1935 μετακόμισε στις ΗΠΑ και έκανε αίτηση για το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια στο τμήμα αρχιτεκτονικής, αλλά γρήγορα μεταφέρθηκε στο Massachusetts Institute of Technology ίδρυμα τεχνολογίας της Μασσαχουσσέτης (MIT).
Αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το ΜΙΤ, είχε σκοπό να επιστρέψει άμεσα στην Κίνα, αλλά λόγω των πολιτικών καταστάσεων παρέμεινε στις ΗΠΑ και εργάστηκε για δύο χρόνια (1940-1942) στην κατασκευαστική εταιρεία Stone & Webster στη Βοστώνη.
Εκτός από την εθελοντική εργασία του στην Επιτροπή Ερευνών Εθνικής Άμυνας το 1943 και την εργασία του στο Χάρβαρντ κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού του, το 1948 ο William Zeckendorf προσκάλεσε τον Πέι να αποδεχτεί τη νέα θέση του διευθυντή στον τομέα της αρχιτεκτονικής στην Webb & Knapp, μια εταιρία κτηματομεσιτικής που πλέον αναλάμβανε μεγάλης κλίμακας αρχιτεκτονικά και σχεδιαστικά έργα σε όλη την χώρα.
Το 1955, ο Πέι και οι στενοί συνεργάτες του σχημάτισαν την ανεξάρτητη εταιρία I. M. Pei & Associates, η οποία στη συνέχεια μετονομάστηκε σε I. M. Pei & Partners το 1966. Στην εταιρία απονεμήθηκε το 1968, το βραβείο Architectural Firm Award από το αμερικάνικο ινστιτούτο αρχιτεκτονικής.
Τιμηθείς με το Βραβείο Πρίτζκερ το 1983, που θεωρείται το Νόμπελ της αρχιτεκτονικής, ο Γιου Μιν Πέι «επέβαλε» μια ορισμένη ιδέα μοντερνισμού και κλασικισμού σε τολμηρά σχέδια όπως εκείνο του μεγάλου παρισινού μουσείου.
«Οι σύγχρονοι αρχιτέκτονες τείνουν να επιβάλουν τον μοντερνισμό στα πράγματα. Υπάρχει μια κάποια μέριμνα για την Ιστορία αλλά δεν είναι πολύ βαθιά», δήλωνε σε μια συνέντευξη στους New York Times το 2008.
«Καταλαβαίνω πως τα πράγματα έχουν αλλάξει, έχουμε εξελιχθεί. Αλλά δεν θέλω να ξεχνάμε την αρχή (…) Μια αρχιτεκτονική που κρατάει πρέπει να έχει ρίζες».