Ο σχεδιασμός ενός χώρου ελέγχου της ακοής και πώλησης ακουστικών βαρηκοΐας αποδείχθηκε, σε αντίθεση με αυτό που θα περίμενε κάποιος, μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόκληση. Και αυτό, διότι η ανατομία του αυτιού (ο λαβύρινθος, η αίθουσα, ο κοχλίας) και ο ήχος (ηχητικά κύματα) αποτέλεσαν ιδανικές αφορμές για έναν conceptual σχεδιασμό.
Ο χώρος υποδοχής και αναμονής του καταστήματος αναφέρεται στην αίθουσα του μέσου αυτιού. Ο καμπύλος διάδρομος, είναι ο ακουστικός πόρος. Ο κοχλίας έγινε το κέλυφος που περιβάλλει τους ηχομονωμένους θαλάμους των ελέγχων της ακοής.
“Ο ήχος και τα ηχητικά κύματα αποτέλεσαν τις αφορμές για τις γραφιστικές εφαρμογές και το σχεδιασμό της νέας εταιρικής ταυτότητας, από το γραφείο BENICE”.
Ο “κοχλίας” εξωτερικά επενδύθηκε από ξύλινα στοιχεία, για να διαφοροποιηθεί από την υπόλοιπη αίθουσα και να διακριθεί σαν ο σημαντικότερος χώρος του ακουστικού κέντρου, εκεί όπου γίνονται οι έλεγχοι της ακοής. Στο εσωτερικό του, οι τοίχοι και οι οροφές των θαλάμων καλύφθηκαν από ηχομονωτικές επενδύσεις στα χρώματα του logo της εταιρίας.
“Στο δάπεδο, καμπύλες χαράξεις που προκύπτουν από την εναλλαγή ηχομονωτικών μοκετών σε δύο τόνους του λευκού και του μαύρου, υποστηρίζουν το γενικότερο σχεδιασμό”.
Τις καμπύλες χαράξεις τις παρακολουθεί και το σχήμα του καναπέ στο χώρο αναμονής, καθώς και τα όρια και η επίπλωση του γραφείου και του χώρου συναντήσεων στο πατάρι του καταστήματος. Ο καναπές, έχει στραμμένη την πλάτη προς το δρόμο, για να προστατεύει τους επισκέπτες από τα βλέμματα των περαστικών.
“Μικρές φωτιζόμενες προθήκες φιλοξενούν και προβάλλουν τα ιδιαίτερα μικρού μεγέθους προϊόντα του καταστήματος, τα ακουστικά βαρηκοΐας στις διάφορες εκδοχές τους”.
English Description:Hearing Center – Hearing Aid Store in Pavlou Mela Street, Thessaloniki, Greece, designed by T&T Architects
Designing a hearing-evaluation & hearing-aid-sale space has proved to be much more interesting a challenge than one would at first sight imagine. Indeed, the intricate anatomy of the ear (the inner ear or labyrinth with its cochlea and vestibula) as well as the physics of the sound (sound waves) definitely lend themselves to a conceptual design approach.
The design of the reception and waiting areas evokes the vestibulain the middle ear; the curved corridor echoes of the auditory canal; the external shell that envelopes the soundproof chamber dedicated to hearing evaluation tests harkens back to the cochlea.
“Sound and sound waves provided inspiration for the development of corporate visual communication materials and graphic design artifacts by BENICE graphic designers”.
The ‘cochlea’ is an enclosed space externally paneled with wooden elements so as to distinguish it from the rest of the space and accentuate its prominence as the focal point of the Hearing Center where hearing testing is conducted. In the interior of the chamber, the walls and ceilings are covered with soundproofing materials in the colors of the company’s logo.
“The patterned flooring, made of curved bands of sound-absorbing carpet in two alternate tones of black and white, is meant to amplify the overall design concept based on the ear anatomy”.
The undulating pattern of the flooring is accented by the curved sofa at the waiting area, as well as by the furniture of the office and meeting areas in the loft. The waiting-room sofa faces inward so as to protect clients from the eyes of passersby.