Με ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Ενότητας Ρόδου, εγκρίθηκε η μελέτη ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου της Ρόδου, που εκπόνησαν οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου σε συνεργασία με το ΤΕΕ Δωδεκανήσου, τον Αρχιτεκτονικό Σύλλογο Ρόδου και άλλους φορείς, μετά από έγκριση του δημάρχου κ. Φώτη Χατζηδιάκου.
Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, τα μέλη των παρατάξεων ψήφισαν ομόφωνα την πρόταση,  εγκαινιάζοντας ουσιαστικά  τη διαδικασία έγκρισης της  μελέτης και χρηματοδότησης του έργου, η οποία παρουσιάστηκε από τις τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου μετά από που αποτελεί τη βασική πρόταση για την ανάπτυξη της περιοχής.
Σκοπός του Δήμου Ρόδου είναι η δημιουργία ενός νέου πόλου ανάπτυξης στην περιοχή Κόβα με άξονες τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα. Η  αναβάθμιση της περιοχής θα στηριχθεί στην υλοποίηση των απαραίτητων συγκοινωνιακών και άλλων περιβαλλοντικών παρεμβάσεων και υποδομών θα διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για την αλλαγή της φυσιογνωμίας της περιοχής, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του εμπορικού λιμανιού της Ακαντιάς και την λειτουργία της Νέας Μαρίνας και του Νέου Καρνάγιου, θα οδηγήσει στην αστική, οικονομική και κοινωνική αναβάθμιση της περιοχής.
Συγκεκριμένα η μελέτη έχει τίτλο «τμήμα παραλιακού πεζοδρομίου – ποδηλατόδρομου από το Λιμάνι Ακαντιάς ως τη Νέα Μαρίνα – οδικός κόμβος  και χώρος στάθμευσης στην περιοχή σφαγεία περιοχής Κόβα – Δήμου Ρόδου», προϋπολογισμού 2.800.000 ευρώ.
Χρηματοδοτείται από πόρους του επιχειρησιακού προγράμματος Νοτίου Αιγαίου 2014-2020, στο πλαίσιο της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης (ΣΒΑ) του Δήμου Ρόδου, περιοχή Κοβα και προβλέπει έργα υποδομής και ανάπλασης του οδικού δικτύου και των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων της περιοχής Κόβα Δήμου Ρόδου.
Photo © Municipality of Rhodes

Προτείνει λύσεις και αναπτύσσει δομές που είναι απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής, ενοποιεί τη περιοχή παρέμβασης με το παράκτιο μέτωπό της Ρόδου και με τις υφιστάμενες υπερτοπικές υποδομές – λιμάνια, μαρίνα, μεσαιωνική πόλη, νέα πόλη, δημιουργώντας ένας περιμετρικό πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο, τους απαραιτήτους οδικούς κόμβους, καθώς και χώρους στάθμευσης.

Οι παρεμβάσεις που προβλέπει αφορούν:

  • Κατασκευή παραλιακού πεζοδρομίου – ποδηλατόδρομου
  • Ανάπλαση δυτικού πεζοδρομίου περιοχής καταστημάτων
  • Σύνδεση του οδικού δημοτικού δικτύου Περιοχή ΚΟΒΑ με την υφιστάμενη Περιμετρική οδό
  • Δημιουργία κυκλοφοριακού κυκλικού κόμβου που αποσκοπεί στη βελτίωση της πρόσβασης των οχημάτων στο Λιμάνι Ακαντιάς καθώς και στην Νέα Μαρίνα (Β’ φάσης μελλοντική είσοδος).
Παράλληλα η μελέτη δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αναβάθμιση και την σωστή λειτουργία της περιοχής καθώς και την εύκολη πρόσβαση αυτής από Α.Μ.Ε.Α. καθώς κατασκευάζεται όδευση για τυφλούς, ράμπες για πρόσβαση Α.Μ.Ε.Α. καθώς και ηχητικούς σηματοδότες  για τυφλούς.
Προβλέπει τη φύτευση διακοσμητικών φυτών, εννιακοσίων και πλέον δέντρων κατά μήκος όλης της μελέτης ανάπλασης, με χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον, επαρκή και σωστό φωτισμό, καθώς και τοποθέτηση σημάτων και πινάκων πληροφοριών, αλλά και κάδων απορριμμάτων, που θα προσφέρουν στους κατοίκους της περιοχής και τους επισκέπτες της πόλης, αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής, αίσθημα ασφάλειας και κλιματικής άνεσης  αφού δημιουργείται ένας νέος πόλος ανάπτυξης στην περιοχή Κόβα με άξονες τον τουρισμό και την επιχειρηματικότητα.
Τέλος με τον προτεινόμενο ποδηλατόδρομο θα εξασφαλιστεί η ασφαλής μετακίνηση των ποδηλατών και θα ενθαρρυνθεί η επιλογή του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης από τους πολίτες, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη μίας σύγχρονης βιώσιμης πόλης με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση.

Σχόλια

σχόλια

scavolini
kostal