Στις μέχρι στιγμής ενέργειες που έχουν γίνει για την άμβλυνση των συνεπειών από την εξάπλωση του κορωνοϊού, καθώς και στη σταδιακή επανεκκίνηση του τουρισμού αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συζήτησης που είχε σήμερα με δημοσιογράφους του τουριστικού ρεπορτάζ.

Τα βασικά σημεία έχουν ως εξής:

Έκλεισε ο πρώτος κύκλος της κρίσης
«Η πρώτη δέσμη μέτρων είχε ως στόχο να εξασφαλίσει ένα πλαίσιο ασφαλείας σε όσες περισσότερες επιχειρήσεις και εργαζόμενους, ένα καθεστώς λειτουργίας σε πολύ χαμηλούς παλμούς μέχρι να φτάσουμε στο σημείο επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας.
Ο πρώτος κύκλος των ενεργειών θα ολοκληρωθεί έως την Πέμπτη 9 Απριλίου, οπότε θα θεσμοθετηθεί ένα voucher 18μηνης ισχύς αντί επιστροφής της προκαταβολής. Το voucher θα δώσει τη  δυνατότητα σε επιχειρήσεις γενικότερα του τουρισμού, καθώς δεν αφορά μόνο τα ξενοδοχεία, να μπορέσουν να διαχειριστούν το πρόβλημα ρευστότητας».
Οι προτεραιότητες για το επόμενο διάστημα
«Τα θέματα που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν την αμέσως επόμενη μέρα κινούνται σε δύο άξονες: Θέματα επιβίωσης και θέματα ανταγωνιστικότητας. Τα θέματα επιβίωσης έχουν να κάνουν με τη χρηματοδότηση και τη ρευστότητα, κεφάλαια κίνησης δηλαδή για την επανεκκίνηση.
Τα θέματα ανταγωνιστικότητας έχουν να κάνουν με τα εργαλεία που μπορούν να ανακτηθούν πελατεία και αγορές. Αυτά αφορούν στη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, σε διαμονή, εστίαση, τουριστικό πακέτο και γενικότερα τις μεταφορές, και βέβαια ένα στοχευμένο πρόγραμμα προβολής, το οποίο θα εστιάσει εκεί που δυνητικά θα μπορούσε να κερδηθεί πελατεία τη χρονιά που τρέχει. Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξήρε την πρωτοβουλία η οποία ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα, από το υπουργείο τουρισμού, τον ΕΟΤ και τη Marketing Greece, με τη συνδρομή της Google, για τη πλατφόρμα Greece from Home».
Οι προοπτικές που ανοίγονται
«Η εσωτερική αγορά φέτος θα κληθεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στην τόνωση της εγχώριας ζήτησης. Η εξέλιξη αυτή δε θα έχει κάποια ουσιαστική θετική επίπτωση στο ΑΕΠ της χώρας και στα δημοσιονομικά, αλλά είναι μία τονωτική ένεση για τις επιχειρήσεις, για να μπορέσουν να διανύσουν τους δύσκολους μήνες του 2020.
Από τις αγορές του εξωτερικού, θα μπορούσε να υπάρχει στόχευση σε χώρες, οι οποίες έχουν καταφέρει να τα πάνε καλά στην υγειονομική διαχείριση της πανδημίας. Ως τέτοια παραδείγματα αυτή τη στιγμή θα μπορούσαν να αναφερθούν το Ισραήλ, η Κύπρος, ο Λίβανος και τα Βαλκάνια, από τα οποία προέρχεται ένα μεγάλο μέρος, περίπου 10 εκατομμύρια των οδικών μας αφίξεων.
Ο εφικτός στόχος λαμβάνοντας πάντα υπόψη ότι το β’ τρίμηνο θα είναι μηδενικό, είναι να επιτευχθεί επανεκκίνηση στο τρίτο τρίμηνο και ουσιαστική ανάκαμψη και προσπάθεια ανάκτησης αυτών που έχουν χαθεί φέτος στο τέταρτο τρίμηνο. Δηλαδή, θα μπορούσε ο τουρισμός από τον Αύγουστο και μετά, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο, να επιχειρήσει να ανακτήσει μέρος των απωλειών».
Ο ρόλος του ΣΕΤΕ στην κρίση
«Ο ΣΕΤΕ από τη πρώτη στιγμή που ξέσπασε η πανδημία λειτούργησε συντονισμένα, οργανωμένα, με ενότητα και σαν γροθιά για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Τις τελευταίες 40 ημέρες δόθηκε μια δύσκολη μάχη, πρωτοφανή, απέναντι σε μια καθολική κρίση. Σε αυτή τη μάχη είμαστε όλοι μαζί, συντονισμένοι, ρεαλιστές, γνωρίζοντας τι θέλουμε και τι μπορούμε να πετύχουμε. Είναι συλλογική μάχη για τον ελληνικό τουρισμό. Δεν είναι προσωπική μάχη συμφερόντων.
Υπηρετούμε το συλλογικό και όχι το ατομικό. Το ΔΣ του ΣΕΤΕ είναι μια γροθιά, ενωμένοι και υπερήφανοι για ότι έχουμε μέχρι στιγμής καταφέρει. Ο ΣΕΤΕ έχει ισχυρή θεσμική υπόσταση, δυνατή φωνή, κύρος και αποφασιστικότητα. Αυτό φαίνεται με την υπεύθυνη στάση μας και φυσικά με την εμπιστοσύνη που μας αντιμετωπίζει η πολιτεία.  Και η εμπιστοσύνη κερδίζεται και δε χαρίζεται».
Το μήνυμα της αισιοδοξίας
«Η Ελλάδα χρησιμοποιείται διεθνώς ως χώρα υπόδειγμα, που έκανε εγκαίρως αυτό που έπρεπε για να προστατευθεί από έναν κίνδυνο πρωτοφανή. Η χώρα μας έχει ισχυροποιήσει το brand της πλέον και αυτό θα κεφαλαιοποιηθεί τουριστικά, όταν έρθει η ώρα, με τις απαιτούμενες ενέργειες.
Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης αυτής της πανδημίας, θα είμαστε τραυματισμένοι τουριστικά, οικονομικά και κοινωνικά. Όμως έχουμε φτιάξει δομές, έχουμε τα εργαλεία, τις ιδέες, το προϊόν και το brand εκείνο για να επανέλθουμε πάρα πολύ σύντομα».