TSIALOS

Στον διαγωνισμό ύψους 128 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της μεγαλύτερης σήραγγας στη Βουλγαρία, μήκους δύο χιλιομέτρων στην περιοχή της Ζελέζνιτσα, επρόκειτο να συμμετάσχουν και οι τρεις μεγαλύτεροι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και J&P Αβαξ.

Πρόκειται για έργο που αποτελεί τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα, που συνδέει την πρωτεύουσα Σόφια με τα ελληνικά σύνορα, ενώ στις αρχές Νοεμβρίου εξασφαλίστηκε οριστικά και η χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών έληξε χθες το απόγευμα, ενώ το άνοιγμά τους είναι δρομολογημένο για σήμερα το μεσημέρι, όταν και θα αποσαφηνιστούν ο ακριβής αριθμός και η σύνθεση των εταιρειών που εν τέλει συμμετείχαν. Σε κάθε περίπτωση, ο ανταγωνισμός για τους ελληνικούς ομίλους αναμένεται μεγάλος, δεδομένου ότι σε παλιότερο διαγωνισμό για το ίδιο έργο (που αργότερα ακυρώθηκε λόγω λαθών στους όρους της προκήρυξης από την πλευρά των βουλγαρικών αρχών) είχαν συμμετάσχει συνολικά 17 όμιλοι, τόσο από τη Βουλγαρία όσο και από την Ιταλία, την Τουρκία και τη Ρωσία. Σημειωτέον ότι, εκτός από τη σήραγγα, στο έργο περιλαμβάνεται και η υλοποίηση των συνοδευτικών οδικών έργων, μήκους 2,5 χιλιομέτρων, στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει παρουσία στη Βουλγαρία ήδη από το 2005, έχοντας εκτελέσει έργα συνολικής αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ από τότε και μέχρι σήμερα. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνονται οι σιδηροδρομικές γραμμές Plovdiv-Svilengrand και Dimitrovgrad- Svilengrad, που ολοκληρώθηκε μόλις προ ολίγων εβδομάδων, όπως επίσης και σειρά κτιριακών έργων για λογαριασμό τρίτων, όπως για παράδειγμα το συγκρότημα γραφείων και εμπορικού κέντρου Hermes Park, στη Σόφια, συνολικής επιφάνειας 242.000 τ.μ. και το ΙΚΕΑ (για λογαριασμό του ομίλου Φουρλή), συνολικής επιφάνειας 30.000 τ.μ., επίσης στη βουλγαρική πρωτεύουσα. Επίσης, η εταιρεία έχει αναπτύξει και λειτουργεί και δύο αιολικά πάρκα ισχύος 30 MW, ενώ πρόσφατα προχώρησε στην ανάπτυξη ενός από τα μεγαλύτερα κτίρια γραφείων στο κέντρο της Σόφιας (City Tower), το οποίο έχει ήδη μισθώσει σε ποσοστό 99.
Σημαντική παρουσία στη Βουλγαρία διαθέτει και ο όμιλος Ελλάκτωρ, ο οποίος έχει υλοποιήσει πληθώρα οδικών έργων στη Βουλγαρία, ενώ παράλληλα έχει κατασκευάσει και τη μονάδα μηχανικής και βιολογικής επεξεργασίας αποβλήτων στη Σόφια, συνολικής δυναμικότητας 410.000 τόνων ετησίως. Οι ελληνικές εταιρείες συνεχίζουν να αναζητούν έργα στο εξωτερικό, «ποντάροντας» στη σταδιακή υποχώρησης του κινδύνου εξόδου της χώρας από την Ευρωζώνη.

Γράφει ο Νίκος Ρουσάνογλου – Πηγή: www.kathimerini.gr



Σχόλια

σχόλια